Gå til innhold
Arkivverket

[#37765] Jens Larsen Holte og Kirsti Olsdtr, Orkdal

Gjest Camilla Steinvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Camilla Steinvik

Søker etter opplysninger om Jens Larsen Holte og kona Kirsti Olsdtr. fra Orkdal. I FT 1801 for Orkdal finner jeg de under gården Holte. Ut i fra alder som er oppgitt der, skal Jens være f. ca. 1735 og Kirsti f.ca. 1738. Kan noen hjelpe med med opplysninger om når de ble gift, hvem var deres foreldre, evt. hvor mange barn fikk de??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camilla Steinvik

Hei. Har allerede funnet Ole, han bor sammen med kona Ragnhild Bersvendsdtr. på gården Holte i FT 1801, hvor Kirsti og Jens er kaarfolk. Skulle gjerne visst om de hadde flere barn. Setter stor pris på alle opplysninger.Mvh Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

HeiKirkrbok for Orkdal (avskrift Ole E. Schylander) Jens Larsen og Kirsti Olsdt gift 1765, det er ingen alder eller etternavn.Jens Larsen Holte død 19/11 1809, 75 år og Kirsti Olsdt Holte død 4/7 1805, 69 årMvh Margit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve@online.no

Jeg sitter her med Orkdalsboka komplett. Bind I. II, III og IV med gode innholdsfortegnelser for Gardsoga i Bind III og IV.Mit problem er at jeg ikke finner gården Holte. Jeg finner Holtan, men det ser ut til å være en annen gårdJeg ber om hjelpVennligst Leiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Karlsen

Holte og Holtan er samme gård, det er ingen Holtan i ft 1801.Finner ikk Jens eller Kirsti registrert som døpt i Orkdal i aktuelt tidsrom.Mvh Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.