Gå til innhold
Arkivverket

[#37770] Syver Knudsen Gjedsund, f. 1878 i Næs og Synnøve Olsdatter Heio

Gjest Wenche Geitsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Geitsund

Behøver litt hjelp med min manns familie fra Næs I Hallingdal. Bestefaren heter Syver Knudsen Gjedsund, f. 1878 i Næs og hans kone Synnøve Olsdatter Heio. De bodde på Geitsund på Bromma. Synnøve skal vist nok komme fra Øygardane ovenfor Bromma. Under FT 1900 hadde hun tjenste hos Knut og Live Heje på på gården Heje i Næs. Er det noen som kjenner til Syver og Synnøve? Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Takk Lars Ove! Nå har jeg kommet igang. Foreldrene til Syver heter Knud Syversen Gjedsund 1840 og Gunhild Olsen 1854. Foreldrene til Knud heter Syver Levordsen og Kristine Knudsdatter. Kona til Syver heter Synnøve Olsdatter Heio 1879. Hennes foreldre er Ole Aslesen Hejo 1834 og Synøve Herbrandsen Hejo 1842. Foreldrene til Ole er Asle Olsen ca 1800 og Sunnef Olsdatter 1807. Dersom dette ikke er riktig, ber jeg dere rette meg. Jeg er takknemlig for videre hjep. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Hei igjen. Er Synøve Herbrandsen Hejo (nevnt over) samme person som jeg finner i FT1865 som tjenestepike på gården Myhre i Røyken? Hun er den eneste i landet under FT1865 med dette navnet. Dersom dette stemmer, giftet hun seg i Nes i Hallingdal med Ole Aslesen Hejo FT1900. Har ikke tilgang til kirkebøkene for å sjekke. Eller finnes de digitalt? Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.