Gå til innhold
Arkivverket

[#37776] Frank A Hansen Svenske svigerforeldre

Gjest Wenche Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Kristiansen

Johan Andersson og Hilda Gustavsson f. ca 1875-1880, da deres datter Anna M Andersson var f. 1900-1901. Anna ble gift med min Norske morfar Frank Alfons Hansen (f. 1898) i Brookline i Massachusetts 1924 og jeg ville gjerne finne foreldrene hennes i Sverige, men jeg har ikke klart dette. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Wenche Kristiansen

Hei Hanne! Takk for svar. Frank er som sagt födt i Norge, og de fikk döttrene Florence og Hilda. Anna, Franks kone hentet asken til min morfar(Frank) på Forest Hill crematory og tok den hejm, derfor inget navn på dötrene annet enn Annas navn som hentet asken. Hans adresse da han döde var 71 Chester St, Allston, Massachusetts january 18 1963. Hans fars navn er Julius Hansen.og hans mors navn er Emilie Hall(pikenavn og fra Sverige.)Om du trenger mer, si gjerne ifra. Og takk såå mye, har lett etter dem såå lenge. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hall, Emelie Augusta Soldatdotter (ogift kvinna)f. 9/1 1873 i Fagerhult, Kalmar län (Småland)Utvandrad 1890 från Hinsatorp, Fagerhult, Kalmar län (Småland) till NordamerikaHar du hørt om hvor de mulig kommer fra i Sverige. Vet du om Emilie flyttet over? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Hei igjen Hanne! Min oldemor Emilie Olivia Hall f.13/7-1874 i Grbbestad, Sverige. Hele hennes familie har jeg funnet i Sverige. Men kona(Anna)til Frank (Emilies sönn) kommer også fra Sverige, henne vet jeg ikke hvor i Sverige kom fra! Men hennes foreldrenes navn var Johan Anderson og Hilda Gustavson. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

-------------------------------------------------------------------------------- Hilda Maria Gustafsson Female Family -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: 27 NOV 1877 Christening: Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Marriages: Spouse: Johan Viktor Andersson Family Marriage: 28 JAN 1902 , Skaraborg, SwedenMå jo begynne et sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Takk såå mye Hanne, dette var såå flott, jeg er veldig takknemlig for din respons. Men kan du se om de fikk en datter ved navnet Anna M(mulig Maria etter moren).Vil så gjerne vite om hun har sösken, hvor hun er födt og hvilket år hun reiste over til statene? Har funnet datoen de giftet seg i statene, altså Frank og Anna, idag fikk jeg også vite barna deres födselsår. Hvor Frank er kremert vet jeg, men ikke hvor Anna M döde. Kjempeglad for all hjelp, kanskje du kan gi meg hint om hvor jeg kan lete selv også? Tusen takk enn en gang. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.