Gå til innhold
Arkivverket

[#37788] Petter Anton Johansen

Gjest Marianne O
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne O

Hei. Etter å ha prøvd meg på slektsforumet på Dis, prøver jeg meg her...Leter etter informasjon om Petter Anton Johansen gift med Johanne Hersleth f. 20.11.1857. Har registrert at den ene sønnen Magnus Johansen er født på Hersleth gård i Eidsberg, 11.4.1885. De har også barna Sigvart og Inga. Finner ikke mer info om Petter. Så er glad for all hjelp!Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Du sier ikke noe om når de var gift, eller når de andre barna var født. Ei heller noe farsavn på Johanne, som hadde vært kjekt å vite. Også en lenke til folketelling hvor du har funnet dem, ville gjort seg. Sparer dine hjelpere for mye tid!Jeg finner også en Marie Alethe f. 25.1.1875 i Eidsberg, og Karen Julie f. 25.10.1876 på Bjørnestad i Eidsberg, Hans Sigvard f. 25.12.1881 på Herland, død 22.9.1964 (gift 1916 med Hjørdis Dorthea Nielsen ifølge FS), Magnus og Inga er også nevnt, men med mangelfulle data. Alle med far Petter Anton Johannesen/Johansen, mens mor er nevnt som Johanne Marie Christiansdatter på Marie og Karen, som Johanne Larsdatter på de andre.Samme kilde har fødselsdato 20.11.1857 på Johanne Larsdatter, fødselsdato 22.2.1857 på Peter Anton.Jeg finner også en dåp i Eidsberg som passer med fødselsdatoen: Lenke Peter Anton født 22.2.1857, døpt 15.3.1857, foreldre Johan Olsen og Sidsel Christensdatter. Finner derimot ikke Johanne døpt i Eidsberg, men henne har du gjerne kontroll på?Johan og Sidsel var gift 14.11.1850 i Eidsberg. Johans far var Ole Pedersen, Sidsels far var Christian Steffensen. Paret fikk også Oline i 1853, en Peter Anton f. 1856, døde nok før 1857, Christian Edvard 1862, Syverin 1865, Hans Toger 1868, Gunnerius 1871. Alle døpt i Eidsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne O

Takk for all hjelp. Faren til Johanne het Lars Nilsen Hersleth, så det er jo mye mulig at hun er betegnet som Johanne Larsdatter. Har hennes forfedre. Ellers hadde jeg ikke mer info. Fant Petter Anton i min mors 'babyboks slektstre', men ingen husket mer om han. Har søkt mye, men ikke funnet noe, så igjen takk for hjelpen.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.