Gå til innhold
Arkivverket

[#37813] Kan folk forsvinne fullstendig?

Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg prøver å finne opplysninger om paret Nils Eriksen og Berte Nilsdatter, brukere på Øveraasen i Vardal en tid. Erik var enkemann da han giftet seg med Berte, og hans første hustru var enke da de giftet seg. Hennes barn fra første ekteskap tar over gården, og Erik og Berte forsvinner. Tror det er dem jeg finner med flere barn senere, Kari 1751 og 1763, og Berith 1758. Da som husmenn under Gubberud og Solbiør. Men hvor blir det av dem senere? Jeg kan ikke finne dem i 1801 tellinga noe sted, mulig de er døde. Men jeg kan heller ikke finne dem begravet noe sted. Vet noen noe om disse folka?. For å gjøre det enda verre vet jeg ikke riktig når de er født, eller hvor de kom fra i utgangspunktet. Har en teori om at Nils er sønn på Gryte, da døpt i 1717. Kan ikke bevise noe, men ser på det som en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hei! Jeg fant denne familien på Familysearch. Det må da være de samme menneskene?Family Group RecordHusband:Niels Eriksen Birth: 1740 Overaasen, Vardal, Oppland, Norway Marriage: 09 APR 1763 Vardal, Oppland, Norway Death: 14 DEC 1816 Brechen, Vardal, Oppland, Norway Burial: 22 DEC 1816 Vardal, Oppland, Norway Father: Erik Nielsen Mother: Lisbet JohannesenWife:Berthe Nielsen Birth: 06 SEP 1744 Vestby, Vardal, Oppland, Norway Marriage: 09 APR 1763 Vardal, Oppland, Norway Burial: 31 MAR 1813 Brechen, Vardal, Oppland, Norway Father: Niels Jonsen Mother: Beret BersvendsenChildren :1. Hans Nielsen Birth: 1763 Gryte, Vardal, Oppland, Norway2. Lars Nielsen Birth: 1766 Gryte, Vardal, Oppland, Norway3. Siri Nielsen Birth: 1769 Gryte, Vardal, Oppland, Norway4. Niels Nielsen Christening: 25 AUG 1771 Gryte, Vardal, Oppland, Norway5. Berthe Nielsen Christening: 08 APR 1773 Gryte, Vardal, Oppland, Norway6. Niels Nielsen Christening: 04 APR 1776 Brekken, Vardal, Oppland, Norway Death: 20 JUL 18327. Lisbet Nielsen Christening: 21 MAR 1779 Brekken, Vardal, Oppland, Norway Burial: 17 JUN 1813Du må jo sjekke at dette stemmer med kirkeboka, men det virker ganske riktig!Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Nå har jeg lest innlegget ditt en gang til og ble litt forvirret. Var 'din' Berte Nilsdatter gift med Nils eller Erik?Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Hei. Der var mange, veldig mange, som døde og vart gravlagt på den tida, uten at ein tok bryet med å føra det inn i noka kyrkjebok. Det kan jo då sjå ut som forsvinning, eg er enig i det.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Hei Sonja!Jeg harBerte Nielsdatter død i mars 1813 på Brecchen, 70 år gl., begravet 31 03 1813 i Houg kirke, Vardal. Vardal mini A3, 1808-1814, begravede 1813, pg.79, no.22.LikeledesNiels Erichsen død 14 12 1817 på Brechen, 76 år gl., begravet 22 12 1816 i Houg kirke, Vardal. Vardal mini A4, 1814-1831, begravede 1816, fol.99b, no.3.Jeg har også Introduksjonen til Berte 12 05 1776 i Houg (Niels' dåp 04 04 1776), og 18 04 1779 i Houg (Lisbeth's dåp 21 03 1779)Hilsen fra Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Unnskyld, jeg har blandet far og sønn her. Det er Erik Nilsen og Berte Nilsdatter jeg leter etter. Sønnen Nils har jeg allerede, han er en av mine stamfedre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.