Gå til innhold
Arkivverket

[#37823] Cornelius Andersen og Sønnev Ellingsdatter, viet i Heggen krk., Modum 24.10.1812

Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kan noen hjelpe meg med nevnte vielse? Det er trolig for tidlig til at brudeparets fedre er nevnt, men opplysning om parets alder og bosted hadde hjulpet veldig.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Det står: soldat Cornelius Andersen og pige Sønnev Ellingsdatter, skal beboe gaardparten Aasen. Caut. Fredrik Bjørnsen Gjethuus og Stephen Povelsen Aasenmvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell HAmberg

Takk skal du ha for å ha sett etter! Mitt utgangspunkt er at Sønnev trolig var yngste datteren til Elling Andersen som er nevnt under plassen Dammen som tilhørte Saastadbruket i Lier. Elling Andersen var fra Modum (men neppe født der) - gift, så langt jeg har funnet, med Kirsti Pedersdatter Hovland (f.1841). De bodde bl.a. under Diesen på Modum, men flyttet til Lier ca. 1783. Sønnev (f.1786) var den yngste av, ihvertfall, 7 barn.Elling Andersen døde i Lier i 1824, men når kona døde er jeg ikke sikker på. Har funnet en Kirsti Pedersdatter som døde på Skinstad eie på Modum i 1807, men har ikke gått i dybden på den.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.