Gå til innhold
Arkivverket

[#37827] Ole Knudts.Vik ( vangsnes )og Brita Nielsdtr.Leikanger (eitungjerde )

Gjest Maybritt  Engebrigtsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Maybritt  Engebrigtsen

Hei !Hvem er foreldrene til dette ekteparet ? Ole Knuds. f ca 1745 vik Vangsnes og hustru Brita Nielsdtr. f 1755/58 gift 1775.Finner ikke opphavet til de to, kankje er det noen som har en anelse om hvem disse to stammer fra. Finner far til Brita = Knut på eitungj. men det er ikke til mye hjelp-ingen mor. Mvh maybritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Kan Ole Knuds. vere f. 1742? Då ser dette ut til å vere søskena til hans:Namn År Foreldre Gard/bustadGioe Knudd. 1727 Knud , VangsnesIngebrigt Knuds. 1739 Knud , VangsnesOle Knuds. 1742 Knud , VangsnesLars Knuds. 1745 Knud , VangsnesOg då ville eg tippe at Knud Vangsnes er lik Knud Ingebrigtsson Vangsnes som 10.10.1723 gifta seg med N. Lassesdtr. Tjønn.*********Brite Nielsdtr er truleg ho f. 1758. Foreldra hennar? Eit skudd i bilnde kan vereNiels Samsons. Langeteig g. 26.11.1757 m. Gioe Larsd. Eitungjerde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Giøa Larsd. Eitungjerde, f. 1720, d. 7.2.1790Niels Samsonsson, f. 1721, d. 18.3.1798Dette kan nok vere Brithe sin foreldre. Eg finn ikkje fleire born for dette paret, men Gjøa var nærare 40 år i 1758 så det kan ha naturlege årsaker.Dette ifølge http://fylkesarkiv.no, slik som info oppgitt i forrige innlegg.Men kanskje nokon sit med kjennskap om desse folka og kan korrigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maybritt Engebrigtsen

Tusen takk ! så langt.Jeg var innom Niels Samsons.jeg og men var ikke sikker. Ser nesten ut som om det må være henne.... Om ikke noen kommer med noe annet da. Fatter ikke at jeg har oversett denne Vangsnes familien ?? men takk for tipset.Mvh Maybritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maybritt Engebrigtsen

HeiTror jeg fant foreldrene til N lassesdtr. Lenke Stemmer med navn og plass , om ikke noen mener det er feil da ?Mvh Maybritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.