Gå til innhold
Arkivverket

[#37834] Sivert Olsen, Strinden og Marit Tommasdatter, Selbu. Hjelp noen?

Gjest Ina Sivertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ina Sivertsen

Jeg leter etter opphavet til Sivert Olsen, f. 1840 på Strinden, og Marit T(h)om(m)asdatter, f. ca 1838-1840 i Selbu. Barna deres, Olaf f. 1881, Tora f. 1879 og Sigvart f.1883 er alle født på Strinden (iflg folketelling for Levanger 1900) Jeg antar at Sivert og Marit giftet seg i Trondheim, da Hlademoen iallefall står oppført som bosted da de døpte min oldefar, Sigvart i 1883.Jeg lurer på hvem foreldrene deres var, og om Marit og Sigvart hadde flere barn enn disse tre. Jeg finner bare disse tre i folketellingen 1900, men mener bestemt at de hadde flere, som sikkert hadde flyttet ut før 1900. Jeg har prøvd folketellingene 1875 og 1865, men blir visst ikke klokere av dem.. Kan noen hjelpe?mvh Ina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Snilsberg

Sjekket litt i ft. Selbu 1865. Fire mulige kandidater på Marit Thomasdtr Under Hårstad: f. 1842 - datter av føderådskone Brynhild Mikkelsdtr Bårdsgård: f. 1841 datter av Thomas Pedersen og Mali Gundersdtr Tuset: f. 1845 - tjenestepike Krogstad: f. 1838 - tjenestepike Aune: f. 1835 - tjenestepike. Kan se litt i SB på disse gårdene i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Snilsberg

Hei Ina. Jeg har en mulig kandidat til deg. Har lett gjennom Selbubøkene, og i bind 6 under Nordigarden Kolset finner jeg Tomas Bårdsen, 1815-1853 gm Siri Bardosdtr Mogård fra Bardogarden, 1814-1891. Blant barna finnes Marit, f. 1839, flyttet til LaDE I 1872, gift der 1877 med Sivert Olsen fra Malvik, 1853? -. Barn: Sigrid f. 1866 (far Jon Jonsen Stokkmoen). Jeg kan gi deg flere opplysninger om slekta i Selbu hvis du tror dette er riktig person. E-post adressen er: marit.snilsberg@ntnu.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.