Gå til innhold
Arkivverket

[#37835] Maren Martinusdatter født i løten?

Gjest Øyvind Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Nilsen

Jeg har funnet ut at Maren Martinusdatter skal være fra løten men jeg finner ingen når jeg leter i digitalarkivet. Hun er født i 1853-1854. Hun ble senere gift med Nils Larsen i fra grue i hedmark,han også født i 1853.jeg var inne på tellinga for 1865 for løten men der fant jeg ingen som kunne stemme med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Nilsen

Ja det kan være henne.Lurer på om det kan være det for hun er jo født i løten ser jeg.Jeg lurer på hvordan man skal få bekreftet det i tilfelle??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Det stemmer nok. I Løtenboka bind I under Brudal står det at Martinus Hansen Hjermstad, farger, f 1828 i Stange gm Marthe Jensdr f 1827, kjøpte Brudal i 1858. I 1864 solgte han Brudal til sin bror Lars Hansen Hjermstad f 16/1 1832, også han var farger. Martinus og Marthe hadde barna: Hans Martin f 28/12 1853, Karine f 13/1 1855, Maren f 1856 og Johan f 29/3 1862. Familien utvandret til USA i 1866. Alt i følge Løten bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Nilsen

Ja er nok helt riktig det. Men det står at hun er født i 1853 når jeg finner henne på 1900 tellinga i grue.Men det kan vel variere litt det med når folk er født har jeg sett.Tusen takk for all hjelp.Mvh Øyvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.