Gå til innhold
Arkivverket

[#37847] Aner til Ole Larsen Hanstveit, Hosanger, f. 1854

Gjest Kurt Østbye
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Østbye

Jeg trenger bekreftelse på om Lars Iversen, f. 1825 i Lindaas, og Rangela Olsdtr., f. 1821 i Hosanger, var foreldrene til Ole Larsen. Hvis ja, søker jeg foreldrene til Lars Iversen fra Lindaas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Aasheim

Hei!Dersom din nevnte Ole Larsen Hanstveit, f. 1854, er den samme som er ført i Hosanger-boken, bd. 1. del 2, s. 16 og 308, så er ikke din formodning riktig. I Hos.-boken er denne gift 1876 med Anna Arnesdtr. Hanstveit (1858-1940). Og selv død i 1912.Foreldrene til Ole Larsen Hanstveit er her oppført med Lars Sjursen Eikefet (1812-1887) gift 1841 med Marta Olsdtr. Sæli/Selgeli i Lindås (1812-1873). Familien står i samme Hosanger-bok på s. 306.Du kan låne begge Hosanger-bøkene på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Mange takk Håkon, dette var fin info. Dermed fant jeg også farmoren til Ole Larsen Hanstveit, for hun levde i 1865-tellingen hos sin sønn Lars Sjursen Eikefet. Hun var da enke, hvem var hun gift med? (Jeg er p.t. på Tenerife og må nøye meg med de databaser som er på nettet, og det store tidsgapet mellom 1801 og 1865 tellingene er litt problematisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Den gamle damen i 1865-tellingen het Torbiør Siursdtr. og var 17 år i 1801 på gården Dyrkolbotten, Moe i Hosanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.