Gå til innhold
Arkivverket

[#37848] Andreas Hansen fra Søndre Aurdal?

Gjest Øyvind Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Nilsen

Jeg leter etter Andreas Hansen fra søndre Aurdal. Han er far til Hilda Andreasdatter, hun er født i 1874 i Søndre Aurdal.Jeg er på jakt etter å få tak i begge hennes foreldre. jeg har funnet en på 1865 tellinga, han er i fra Ringsaker i hedemark. Men da er ikke Hilda født. Det er ingen 1875 telling i søndre Aurdal så jeg finner det ikke på noen annen måte.Hilda Adreasdatter finner jeg på 1900 tellinga å da er hun gift med Andreas Ivarsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fagerlie Nilsen

Hei Øyvind! På Familysearch(klarer desverre ikke å lage lenke) fant jeg en kandidat til Anders Hansen: nr.184 Anders Hansen født 30.april 1842 Sør-Aurdal,Oppland,Norway.Døpt 16.mai 1842.Foreldre: Hans Andersen og Johanne Olsdatter. Fant også Hilda Andreasdatter Begnadalen,Sør-Aurdal født i 1872(?) gift med Andreas Iversen på familysearch .Du må legge inn alder +/- 20 år for Anders,og 2+/- for Hilda(antatt fødselsår 1874) Er litt dårlig på å forklare,så jeg håper du finner dem. Mvh Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Nilsen

Hei Mette. Da skal jeg prøve og finne det igjen.Det går nok bra.Tusen takk for opplysningene.Mvh Øyvind..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind! Har noen flere opplysninger/tips og spørsmål til deg.Kan du sende en mail til meg mette.f.nilsen@c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Nilsen

Hei mette.får ikke sent Emailen på adressen du ga meg.Tror det er en feil med maskina mi.adr mi er soyvind@hotmail.com Mvh Øyvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Øyvind! Har fått 1 mail av deg,men nå kommer ikke jeg fram. Hvordan går det med din leting etter Andreas? FamilySearch=mormonernes arkiv.Noen km fra meg her,har mormonerne en kirke + et stort arkiv over personer som har levd i Norge(også utvandrere til Amerika) .Arkivet=personopplysninger og kirkebøker på microfilm.Kan sjekke litt for deg der hvis interesse. Jeg har også aner fra Aurdalstraktene:Ole Olson Espeset f.1802 flyttet til Hyllestad,Sogn og Fjordane.Foreldrene hans var Ole Gudbrandson Espeset 1763-1805 og Åse Reiersdatter Bagn 1763-1847. Kan du ha noen av disse navnene i dine papirer? Er det noen der ute som kan hjelpe Øyvind og meg med flere opplysninger? mvh mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.