Gå til innhold
Arkivverket

[#37860] Hansongarden, Klypa & Haugen øvre i Eggedal / Sigdal?

Gjest Erik Bjune
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Bjune

HeiPå husmannsplassen Hansongarden i Eggedal bodde i 1900 Nils Larsen og Berta Halvorsdatter med sine 3 døtre Anna, Elise & Inga.Nils f. 1871 var fra Klypa under Moenseie og Berta f. 1878 var fra øvre Haugen (bnr8).Sigdalsbøkene sier at familien etterhvert flyttet til Modum.Er det noen som har begrep om hvor? og er det noen som vet hvilket år Nils og Berta respektivt døde?Mvh Erik Bjune Oslo / Ramnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Har du noen formening om når dem flyttet til Modum? Den eneste Nils Larsen som står omtalt i Modums Hitorie er en Nils Larsen som eide bruket Fossjordet i 1909 og i 1953 overdro dennes arvinger til medarving Olaf Larsen f.1920Fossjordet ligger på Sysle, Nord for Vikersund.Jeg finner Olaf født 13.09.1920, døpt 12 Des.1920 med foreldre Gårdbr. Nils Larsen f.1871 og hustru Bertha Halvorsd. f.1878, i Kirkeboken for Heggen side 171. Bopel Fossjordet. Fadderene sine navn er jeg usikker på så derfor lgger jeg ut en Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Arne Vik

I følge 'Norske Gårdsbruk', Buskerud Fylke I (1948) side 917, kjøpte Nils gården Fossjordet i 1909. Olaf som var den yngste av 11 barn døde i 1999. Jeg har desverre ingen informasjon om når Nils og Bertha døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.