Gå til innhold
Arkivverket

[#37890] Carl Fredrik Christianson født c. 1805 gift Karen Sophie Salvesen i Egersund

Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Carl Fredrik Christianson født ca. 1805 i Lister gift med og Karen Sophie Salvesen født i Egersund ca. 1815 flyttet på 1850-tallet til Florø.Han var losoldermann.De hadde barna: 2 Christian Amandus Carlson b: 19.12.1846 in Egersund, Rogaland 2 NN Carlsdtr. b: 19.12.1847 in Egersund, Rogaland d: 19.12.1847 in Egersund, Rogaland 2 Micahel Theodor Carlson b: 19.07.1849 in Egersund, Rogaland 2 Karl Fredrik Carlson b: 1851 in Egersund, Rogaland 2 Michael Severin Carlson b: 1853 in Egersund, Rogaland 2 Christine Marie Carlsdtr. b: 1855 in Egersund, Rogaland2 Emilie Sophie Carlsdtr. b: 1858 in Egersund, Rogaland Er det noen som kjenner opphavet til disse 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anders J. Moen

Takker!Jeg var ikke klar over at kirkebokscanningen var kommet så lamgt tilbake.Ungkarl og skipper, men født i ?vig ??? af Gøteborg?Denne ble for utydelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Rolfsen

Hei Anders. Jeg finner ikke Karen Sophie Salvesen i kirkeboken i Egersund for året 1817, hun er nok døpt i 1818. Jeg har funnet vielsen til hennes foreldre Mikal Salveson (styrmann) og Siri Torgiersdtr. Fotland, de ble gift 10.01.1816 i Egersund (de er begge oppført som 27 år). Dette kan være Mikal hos sine foreldre i 1801 (hans mor er oppført som Marthe jensdtr i kirkeboken dette kan være feil avskrevet) [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11101&gardpostnr=23&personpostnr=127&merk=127#ovre>Lenke Her er Siri hos sine foreldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Anders J. Moen

Tillater meg å løfte frem igjen denne. Carl F. Christiansen er like i det blå for meg. Kan noen hjelpe meg med å tolke fødestedet i lenken i innlegg 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ser ut som om det står 'født i Nærheden af Gøeteborg' (om du blir noe klokere av det?) Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det står: Brudg. født i nærheden af Gøeteborg, men opholder sig i Egsd. (Egersund) Ikke noe om Lervig, Lyvig eller noe slikt. Hvor ser du dette? På kirkeboksiden det er henvist til, står det ikke noe slikt under denne innførselen, såvidt jeg kan se. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Jeg refererer til det ordet som står over 'Født i nærheten'. Her ser det ut som om skriveren har satt inn noe som i utgangspunktet er glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.