Gå til innhold
Arkivverket

[#37898] Johan Jørgen Jensen f.1877 fra Ørlandet

Gjest Grethe Dalsegg
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Dalsegg

Haabakk-stua!Jens Andersen Haabakken er født i Jølster i 1840 som sønn av Anders Johannessen, gift i 1876 med Jakobine Olsdatter født 26.9.1853 som datter av Ole Pedersen på Garten og Maren Johansdatter Kroken. De fikk tre barn:1. Johan Jørgen f. 9.2.1877. 2. Olaf Andreas f. 6.9.1881, gift med Ragna Rønning fra Stadsbygda. 3. Jenny Marie f. 29.7.1884, gift med Karl Rønne på Håbakken. Det jeg lurer på er hvor Johan Jørgen Jensen f. 1877 ble av? Han fikk en datter Jessy Severine Magdalene Jensen med Julie Juliusdt. Loennichen. I 1900-tellingen finner jeg Julie som pleiesøster til familen Sponaas i Ålesund og Jessy finner jeg i Øre prestegjeld som pleiebarn, sjømannsdatter og fattiglem. Dette tyder mye på at Johan Jørgen Jensen var fisker/ sjømann. Lurer på om noen vet mere om denne mannen, om hvor han bodde og eventuelt om han ble gift og fikk flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Dalsegg

Johan Jørgen Jensen ble døpt den 15. april i 1877. Fant dette på FS. men det sto ikke noe mere info ang. Johan der håper det kan være noen der ute som vet mere om hvor det ble av han.Dette innlegge kan bindes sammen med innlegg nr.29029Hilsen Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.