Gå til innhold
Arkivverket

[#37902] Halmrast

Gjest tone halverson
 Del

Recommended Posts

Gjest tone halverson

Har prøvd før, men prøver igjen. Leter etter tip-tip-tip oldefaren min Ole Andersen fra Halmrasteie.Jeg har masse informasjon om han etter at han ble gift i 1810 med Anne Haraldsdatter fra Nord Øxne.I kirkeboken står det at han er født på Halmrast. Han er ikke nevnt i bygdeboken under Halmrast. Det er ingen Ole Andersen på Halmrast i 1801 folketellingen. Det er en Anders Ellingsen , men dette kan ikke være faren, i og med at han var gift i 1800, og ifølge kirkebøkene er ikke far til noen Ole. Det er ingen Ole med far Anders født under gården Halmrast i det hele tatt.Alle barna hans er født på Halmraseie. Hans-1810, Ingeborg-1811, Christian-1819, Johannes-1821, Johanne-1824, Kristine-1827 og Andreas-1832.Hans, Johanne og Andreas bor på gården Sørsveen 1865 folketellingen. Johannes som jeg er etterkommer av bor da på gården Esperum.Anne Haraldsdatter dør 1860 på Halmrasteie, men det er umulig og finne Ole Andersen's dødsfall i kirkebøkene. Det er kjempemange muligheter som kan være Ole, jeg har i allt 17 personer født rundt denne tiden.Er det noen som vet hvor viktig det er at han er født i Sognet Hof,samme sogn som Halmrast,eller om sognene gikk inn i hverandre på denne tiden.Jeg har sett på alle 17 fødsler og ingen har faddere med tilknytning til Halmrast. Det er heller ingen faddere i fødselene til noen av Ole Andersen's barn som gir noen hint.HJELP!! Jeg begynner å bli sprø av å lete. Hvis noen kan løse dette mysteriet ville jeg bli kjempe glad. Jeg er på randen til å gi opp.Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.