Gå til innhold
Arkivverket

[#37906] Søker opplysninger om Rasmus Aagesen Namdalseid, Nord-Trønderlag

Gjest Torleif Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Berg

I følge folketellingen 1801 var Rasmus Aagesen født 1788 av foreldrene Aage Rasmussen og Annaa Pedersdatter på gården Buvarp i Eldens sogn, Trondheim. Jeg ønsker opplysninger om når tid Rasmus Aagesen giftet seg og hva hans kone heter, samt opplysninger om hans familie. Jeg har opplysninger om to av hans sønner, Haagen Rasmussen f. 1817 og Aage Rasmussen f. 1821. Disse to giftet seg 31 oktober 1853 i Trondenes kirke med hver sin av to søster. Opplysninger kan gjerne utveksles. Mvh Torleif Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiOg her er en av sønnene, Andreas, sammen med sin kone og barn, og sin far Rasmus som da er enkemann i 1865:LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solrun Holien

Rasmus Aagesen f. 1788 var av den gamle lensmannsslekta i Beitstad og Namdalseid som budde på Årgård og på Skjevik. Det finnes mange opplysninger i bygdebøkene om slekta. Andre søsken var Malena, Peder, Benjamin, Jørgen, Anne Marta og Ingebrigt. Hvis du oppgir e-postadressen din, kan jeg sende deg stoff.Mvh. Solrun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Berg

HeiTakk til Lars Ove for flotte linker, der har jeg funnet mange svar.Til Solrun. Jeg tar gjerne mot mere stoff. Min e-postadresse er: torleif.berg@hlink.noMvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.