Gå til innhold
Arkivverket

[#37923] Saloon keeper Christen Evanson St. Peter, Minnesota 1880

Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg finner ham her: LenkeMen er det noen som kan si meg om de andre Evanson-ene er hans kone og barn? Hvis hun er kona, er hun i tilfelle svært ung i forhold til barna, og dessuten er hun ikke født i Tyskland, som jeg antar Ger betyr. Men foreldrene hennes er tyske.Det er henvist til side 75. Er det i originaltellingen, og står det noe mer der? Når jeg trykker Dokumentasjon får jeg ikke noe fornuftig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Mary er kona til Christen, og hun er født i Minnesota av tyske foreldre. Ved barna deres står det riktignok at faren er norsk og moren tysk, men her må det helt sikkert være feil en av stedene.Hun er da ikke så ung at hun ikke kan være mor til disse barna. Ca. 17-19 år da hun fikk det første. Det er heller ikke sikkert alderen som er oppgitt er helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Hei!Fra 1930-tellingen i Madelia, Watonwan, Minnesota:Christen Evanson, 78 år, gift da han var 21. Mary Evanson, 76 år, gift da hun var 18, født i Minnesota av tyske foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Hei Lise! Takk skal du ha! Det er nok de samme, ja. Men jeg lurer litt på hvem denne Christen Evanson er. Jeg har en mulig kandidat i Christian Herman Evenson f. 17.3.1851 i Aker, men han bodde i Duluth i 1914 og døde der 27.6.1925, trolig enslig, hvis mine kilder har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Emigrasjonsåret er ihvertfall 1866 (ifølge 1900-tellingen)eller 1867 (ifølge 1920- og 1930-tellingene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.