Gå til innhold
Arkivverket

[#37929] Etter kommere etter brødrene Karl og Sigvart Andreas Omdal i Kr. sand?

Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det noen som kan hjelpe meg å få kontakt med etterkommerne etter brødrene Karl Omdal f. 22.07.1890 d. 04.10.1968 og Sigvart Andreas Omdal f. 12.02.1888 d. 21.05.1972.Det var flere søsken og jeg vet at de hadde en søster ved navn Ingeborg f. 19.03.1897 d. 05.04.1973 Kr. sand. Ingeborg var også i USA og der reiste også søsteren Bertha. Jeg vet at de også hadde en bror som ble født i ca 1900 som het Arne.se forøvrig LenkeDersom noen vet noe om disse kan dere sende e-post til:taarland@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Hvor i Kristiansand er disse gravlagt ? Det finnes flere familier Omdal/Omdahl/Åmdal i Kr.sand med omegn. Har gått gjennom Norges Bebyggelse Vest-Agder ØSTRE DEL uten å finne overnevnte på forventede steder, men jeg har ikke samme oversikt for Kr.sand sentrum. Vet bla. at det er familier Omdahl i sentrum og på Grim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

De ligger begravet på en kirkegård som heter Lund i Oddernes sogn i Kristiansand 340658 Sigvart Andreas Omdal f.12.02 1888 21.05 1972 begr. 26.05 1972 07 00G 017 Lund Kristiansand Oddernes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Dette kan bli bomskudd, men likevel: Hentet fra Norges Bebyggelse Vest-Agder Østre-del utgitt 1957.Vennesla-Omdal g.nr. 6,bnr. 508 eier: Birger Omdal f.14.04.20 foreldre: Karl og Margit Omdal.Han var g.m. Åsta BErtelsen f. 2.06.20 Barn: Ivar,Jan, Dag, Margit og Øyvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det kan være den rette fam. Omdal. Dette var fam. Omdal i 1900Jens Omdal Hus Tømmermand f. 1862 Torridal Sofie Omdal f 1860 RandøsundBertha Omdal f 1885Sigvardt Omdal f 1887Karl Omdal f. 1889Jenny Omdal f. 1894Ingeborg Omdal f. 1896Arne Omdal f 15.12.1899Det kan ha kommet flere barn etter 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Dette er vel Jens Omdal født/døpt i 1862. LenkeDesverre forteller ikke det så mye om hans opphav. Finner han ikke igjen i bygdebok for Vennesla hverken på Omdal/Åmdal/Aamdal eller Jeppestøl som ville vært naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

I første omgang er jeg på leiting etter etterkommere etter Signe Sofie og Jens Omdal. Kanskje det finnes noen av dem i Kr. sand området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Hvis noen kjenner eller vet noe om disse personene: Vennesla-Omdal g.nr. 6,bnr. 508 eier: Birger Omdal f.14.04.20 foreldre: Karl og Margit Omdal.Han var g.m. Åsta BErtelsen f. 2.06.20 Barn: Ivar,Jan, Dag, Margit og Øyvind.Så kan dere sende e-post til meg på:taarland@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan dette være den Karl Omdal f. 1889 som var sønn av Signe Sofie og Jens Omdal?Hentet fra Norges Bebyggelse Vest-Agder Østre-del utgitt 1957. Vennesla-Omdal g.nr. 6,bnr. 508 eier: Birger Omdal f.14.04.20 foreldre: Karl og Margit Omdal.Han var g.m. Åsta Bertelsen f. 2.06.20 Barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.