Gå til innhold
Arkivverket

[#37937] Foreldrene til Paul Johannes Richter, Porsgrunn.

Gjest Kari Britt Ø. Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Hei!.Jeg søker å finne ut hvem mine oldeforeldre på morsiden er, og når de døde. Min mormor/ morfar het Karen Adele Richter, født Hansen / 1895 i Gjerpen og gift med Paul Johannes Richter, født i Tyskland 1894. Bosatt i Porsgrunnområdet. Mine oldeforeldre på Morfarsiden er med stor sansynlighet Tyske. Jeg finner ikke ut hvem de er eller hvor/ når de døde. Er det noen som har kjennskap til familien Richter, da de med stor sansynlighet bodde i Porsgrunnsområdet, kansje i nærheten av Friiserbrygga i beg. av 1900-tallet.Hilsen Kari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til et gravstedsregister fra Grenlands området: her fant jeg i alle fall Adele Richter f. 23 mars 1895, d. 8 des 1941 , (f. Skifjeld)Lenke Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en mulig kandidat til Paul Richter f.ca 1894: Lenkedu kan jo henvende deg til Grenland Ættehistorielag, mulig de kan hjelpe deg med kirkebøker .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er sansynligvis ikke rette Paul. Jeg har noen opplysninger som kanskje kan hjelpe, se nedenfor: Jeg har tatt kontakt med Grenland Ættehistorielag, men ikke fått noe svar ennu?Foreldrene til Karen Adele. De er:Hans Kristens. Skifjeld, født: 7/10-1866, død: 10/12-1954, Amanda Skifjeld, født:11/7 -1869, død: 9/1-1956. Datter: Karen Adele, Skifjeld, født:Hansen den 23/3-1895, død: 8/12-1941. Hun var gift med: Paul Johannes Richter, født 1894 i Neviges/Tyskland, død: ? Ekteskapet fant sted i 1916-17, sansynligvis i Porsgrunn.De fikk en datter, min kones biologiske mor: Edith Elisabeth Richter, født 1/8-1922 i Porsgrunn, døde: 27/12-1989.Vi forsøker å finne ut omstendighetene rundt Paul J. Richter, hvor han døde osv. Også hans foreldre. Jeg finner ingenting som tyder på at han døde her i norge, men sikker er jeg ikke.Oldeforeldrene bodde på en gård som skulle hete: Gjerpen 1, under gårdsnr. 73, bruksnr: 2.Om det er noen opplysninger ang. Skifjellslekta som kan oppklare Karens ekteskap med Paul fra Tyskland, er vi tekknemmelig for svar.Jeg vet at dette er mye å spørre om, men dette betyr mye for meg, og min videre søken etter min slekt.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til karen Adele hos foreldre i 1900: LenkeHåper at noen med tilgang til kirkebøker fra den tiden ekteskapet ble inngått kan hjelpe deg med dette. Vet ikke om bygdebøker har med opplysninger fra så nær vår tid?Lykke til med leting i alle fall. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1900 tellingen finnes det ganske mange i Norge som bruker Richter som etternavn. En av dem Amanda Richter er født i Tyskland i finnes her i Kristiania : LenkeVet jo ikke om hun kan ha noe med den Richter som du søker?Mvg. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du også en Richter som er født i Tyskland ( 1865-tellingen)LenkeHar ikke funnet noen i Telemark i 1865 eller 1900-tellingen, dessverre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tar med en Sadelmaker som er f. i Tyskland og bor i Kristiania , sammen med mor som er enke ser det ut til? 1975:Lenkedu får se om du drar kjendsel på noen av disse navnene?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.