Gå til innhold
Arkivverket

[#37959] Tomas Pedersen og Oline, når og hvor gift?

Gjest Terje Forsberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Forsberg

T(h)omas Pedersen, skal være født i 1844 i Samnanger og Oline skal være født på Askøy i 1854.I FT 1900 bor dem på gården Udsigten på Askøy. Jeg finner dem hverken gift på Askøy eller i Bergen, jeg har heller ikke pikenavnet til Oline. Første barnet kom i 1884 så så de giftet seg vel like før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Dette foreldreparet har iflg. Fam.search en sønn Thomas døpt 18-6-1843 i Os. Legg merke til at under skuledistrikt står det Grønsdal. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61243&gardpostnr=621&personpostnr=3688&merk=3688#ovre>LenkeI 1877 blir ei Petra Severina døpt i Bergen med far Thomas Pedersen Grønsdal og mor Oline Magdalene Olsen med passende aldre, men noen vielse har jeg ikke funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Carsten har nok funne rette foreldre på Thomas. I Samnanger bygdebok står det at Thomas var gift i 1876 m. Oline Malene Olsdtr. Strudshavn. Eg fann enno eit barn døypt i Bergen: LenkeFam.search har eit par som døyper ei Oline Malene 26/12 1852 på Askøy. Far Ole Hansen, og mor Nille Andersdatter Dette lyt du få stadfesta frå kyrkjebok eller andre kjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Forsberg

Takk Elin og Carsten,vi er nok på sporet, jeg har også Magdalene som hennes mellomnavn og Petter er jo også en av barna nevnt i Ft 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.