Gå til innhold
Arkivverket

[#37966] Navnet Clemet i Årdal i Sogn omkring 1700.


Gjest Terje Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Hagen

Ut i frå eit skifte i Årdal Eldegard, Bremborg 1742 til Guri Eriksd. får eg opp dette bilde av to familiar i Årdal. LenkeFamilie 1.ClemetKanskje den som er nemnd Clemet Erikson (1640-1720) Clemet er ikkje nemnd i Årdal, kun som død her og då får me veta når han vart fødd. Det er også nokre Clemet i Sogndal også.a. Tomas Clemetson (1685- )Nemnd i skiftet, ser ein tenar i Øvstetun 1700 med dette navnet og den som vart gift med ei Gro Olsd. ’Bagge’ syster til Knut Olsson Fodnes, Kari Olsd. gift til Hauge i Lærdal. Tomas er nemnd i eit skifte der omkring 1740.b. Ole Clemetson ( -før 1742)Nemnd i skiftet, kanskje den som vart gift 1716 med ei Gro (Britha) Jonsd. har ei dotter Ingeborg Olsd. ’Leyrdahl’.c. Erik Clemetson (1689-1741)Kanskje han som var tenar i Nundalen 1700 14 år og kanskje den som vart gift to gonger 1. 1711 Gro Pedersd. ( -før 1719) Kanskje dotter til familie 2, sjå under, gift 2. 1719 Britha ’Knutsd.’ Sjursd. Kanskje det var denne Erik som kom ei korte stund til Årebru og enda i Natvik. (Erik i Hola)Dotter Guri Eriksd kanskje den som er fødde 1715 som mest sansyneleg vart gift med ein Ole Jonson og kom til Bremborg under Eldegard, skifte 1742 Ole ikkje nemnd. Familie 2.Peder fødd om lag 1660.a. Erik Pederson ( -før 1742)Nemnd i skiftet, kanskje den som vart gift 1715 med Kari Olsd. og får ei dotter Guri.b. Lars Pederson ( - )Nemnd i skifte. Kanskje den som vart gift 1716 med ei Kari Andersd. Til Bergen.c. Johannes Pederson ( -før 1742)Nemnd i skiftet med to barn. Kanskje den som vart gift 1718 med ei Brithe Larsd.d. (Gro) Pedersd.Erik Clemetson vart gift med ei Gro så dette kan være det rette navnet på ho.Eg veit ikkje om Guri vart gift, men det budde ein Ole Jonson i Bremborg på denne tida og som vart gift med ei Guri. Elles kan det være Erik Clemetson som har budd i Bremborg.Er det nokon som drege kjensel på desse to familiane?Mvh. Terje Hagen, Årdalstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Tandsether

En liten korrigering: Tomas Clemetsens kone het Marie Sjursdatter. Skiftet etter Kari Olsdtr. Hauge i Lærdal 12.3.1740 oppgir følgende arvinger (søsken):1. Knut Olsen Fodnes2. Gro Olsdtr. død og etterlater a)Marie Sjursdtr. gift med Tomas Clemetsen i Årdal b)Margrete Sjursdtr. gift med Tosten Einersen i Amble3. Marita Olsdtr. gift med Knut Scheisvold i Gudbrandsdalen4. Gunhild Olsdtr. gift med Isak Andersen i Haugen5. Inger Olsdtr. død og etterlater sønnen Hans Grov boende i Solvorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Her var det mye som kunne vært kommentert, men det var interessant at Clemet Eriksøn (bgr. 1.4.1720) trekkes fram som en aktuell far for disse brødrene. Det er litt underlig at vi ikke kan finne denne Clemet i 1701-manntallene for Bergenhus, men familien kan jo ha bodd et annet sted (i 1701).Jeg vil ellers trekke fram at Ole Klemetsen ble utskrevet til militærtjeneste i 1717 og iflg. Øvrebø døde han (trolig i Østfold) 26. feb. 1718. Det interessante ved Øvrebøs studier er at han har funnet en kilde som tyder på at Ole var født i Vik. Kanskje bygdebøkene for Vik kan inneholde noe av interesse?Så et spørsmål om Thomas. Fylkesarkivets skifteutdrag fra 1740 tyder på at han hadde vært g.m. Gro Olsdatter. Hva er din kilde tilopplysningen om at han var g.m. Marie Sjursdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hagen

Meinar du det? På digital versjonen ser det ut som at Tomas er gift med Groe. LenkeEg skulle vel ha nevnt den tredje familien som ingen kan gjera rede for, Ola ’Årdal’. Hovland i Lærdal meiner at denne også er Årdøl.Ola ’Årdal’a. Knut Olsson ( -1745)Er den som kom til Fodnes i Lærdal, vart gift 1718 med ei Marithe Andersd. omtalt der.b. Kari Olsd.Ho var andre kona til Lars Hauge, Lærdal er omtalt der.c. Marithe Olsd.Ho vart gift med ein Knut Skeisvoll frå Gudbandsdalen, ho enda vel der.d. Gunhild Olsd.Gifte med ein Isak Andersson Haugen, kanskje til Solvorn?e. Groe Olsd.Er gift med Tomas Clemetson, Årdal.f. Inga Olsd.Det må være denne som har to døtre med i dette skifte i Lærdal og skulle da være gift med ein Sjur. Eg mistenker den eine dottra Margrethe for å bli gift med ein Torstein Einarson Amble og fekk minst 4 barn, men eg ser dei ikkje nokon plass.Mvh.Terje Hagen, Årdalstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Tandsether

Jeg har gått gjennom skifteprotokollene for Indre Sogn på mikrofilm, og der står det slik som i innlegg 2. Torstein Einarsen var fra Årdal, men jeg husker ikke i farten fra hvilken gard, kan hende det var Dalåker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hagen

Takk til Terje.Ja, det er litt rart sia me ser to Clemetsøner i Årdal i dette manntalet. Clemet kan ha kome til Årdal etter det, eller vore bortreist. Om denne Clemet begravd i 1720, det er berre spekulasjoner om han er far til desse gutane. Clemet navnet var vel ikkje heilt vanleg her inne i sogn, da måtte det bli i forbindelse med koparverket. Så eg mistenker han for å koma austafrå.Mest sansyneleg kom Torstein Einarson frå Dalåkre med aner til Holsæter/Ve/Valdres, er nemnd reist til Kaupanger eller til Nord Hordaland i 1751.Mvh.Terje Hagen, Årdalstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.