Gå til innhold
Arkivverket

[#37973] Oppslag i Hammerfest kirkebok

Gjest Trygve Kikut
 Del

Recommended Posts

Gjest Trygve Kikut

HeiSitter i Skottland og forsøker å finne ut mer om min tipp oldefar August Lindquist, som kom fra Sverige.Det er et opphold i de kirkebøkene fra Hammerfest som til nå er skannet inn og det oppholdet er selvfølgelig nøyaktig der jeg minst trenger det, hehe. Jeg prøver å finne ut når han giftet seg med sin tjenestepige Julie Lovise Liden (Lidin). Det må ha skjedd mellom 1875 og 1878. Der vil det forhåpentligvis også stå hvem hans far var, slik at jeg kan komme lengre tilbake på slekta.Har noen tilgang på denne kirkeboka? Han var skomaker og er oppført i bysoknet i de andre kirkebøkene for Hammerfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Fra kirkebøker for Hammerfest 1869-1877:Viet 25 Marts 1877 Ungkarl Skomagermester August Andreasen Lindquist, f. 19/9-1839 Elfsborgs Lehn og Pige Anne Marie Rolfsen, f. 14/2-1852 Stegen.Hans far: Andreas Lind. Hennes far: Arne Rolfsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Tok det ikke med fordi det var litt vanskelig å tyde, men jeg tror det står:B Bertelsen og S Rande, Hrfst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.