Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37990] Anders Tostensen Øyskog (Farsund) født ca. 1770 - ikke i FT1801

Recommended Posts

Gjest Per Torgersen

Jeg husker ikke om jeg sjekket rullene for hele Agder eller ei (finner ikke notatene her og nå), men har trolig sjekket alt som var på Statsarkivet av rullet for Lister og Mandal i aktuell tidsperiode. Nå har jeg bestilt kopi av skiftet fra Statsarkivet og håper det kan si hvor Anders Tostensen var da han var ca. 21 år.--Er det flere som har tips om hvordan man kan verifisere eller avkrefte om Anders Tostenesen i Bakke var samme mann som senere bodde på Lista?

• 1 måned senere...
Gjest Per Torgersen

Etter 10 års leting har jeg endelig funnet Anders Tostensens opphav. Jeg har fått verifisert at Anders Tostensen i Bakke var samme mann som senere bodde på Lista.I skiftet til hans barnløse tante Anna Andersdatter i Flekkefjord i 1814, står han oppført som 'myndig og boende paa plassen Øyeskoug i Wandsoe sogn'.Tusen takk til brukerne av debattforumet og spesielt til Jarl Berge som i (11) og (17) kom med riktige foreldre.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.