Gå til innhold
Arkivverket

[#37996] Jesper Jespersson Fjelberg Hordaland

Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Jeg ønsker opplysninger om Jesper Jesperson og Marta Sjursdtr. f.1815 på Fjelland i Fjelberg. Jesper Jespersson skal være f. ca 1815 på Fjelberg.De bodde på Stølsryggen under Sør Huglo, dengang under Fjelberg. Det er oppgitt at faren var Jesper Reutzer i Bergen f.1788. Jesper Reutzer Bergen ble gift i Nykirken i Bergen 1826 med Berta Jonsdtr. Lunde fra Indviig.(25 år i 1826) Hun kan ikke være mor til Jesper, så dette må være fra et tidligere forhold. Er det noen som har opplysninger om disse personene? Jesper Reutzer var sønn av Daniel Erpcom Reutzer f.1751 og Dortea Mortensdtr.f.1752. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Det må vel være denne familien Lenke. Lurer på hvorfor de eldste barna står oppført som 'Deres sønn' mens alle døtrene er JJ's døtre.mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspillet. Jeg synes også det var litt merkelig det som sto der. De bodde her på Sør Huglo i 1865. Hvor lenge de levde har jeg ikke funnet ut. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.