Gå til innhold
Arkivverket

[#38013] Anene til bødkermester Erich Jacobsen, Bergen - født ca. 1777

Gjest Arne Kjell Øverland
 Del

Recommended Posts

Er det noen som kjenner anene til bødkermester Erich Jacobsen født ca. 1777. Bosatt i Bergen og gift med Jørine Marie Haldorsdatter født ca. 1797.De fikk sønnen Erik Johan Jakobsen født 11.11.1816 i Bergen og død 1878 på Økland i Sveio. Gift med Ingeborg Larsdatter Andal født 1820 og død 1867 på Økland i SveioErich Jacobsen hadde også barna Severin Christian født 06.07.1821 og Ingeborg Marie født 04.05.1824

bilete0617.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Erichs første ekteskap Lenke Dette kan vel være hans andre kone i 1801. Legg merke til morens etternavn, tilfeldig ? Jeg vet ikke om dette har vært til noen hjelp, men kanskje noen andre har vært borti navnene til konene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Johannes Erstad

Erich Jacobsen er min tipptipptippoldefar. Det eneste jeg kjenner til av hans aner er det som jeg antar er hans far. Den gamle enkemannen, snekker Jacob Peersen/Behrensen/Berents. bor på samme adresse som Erich i 1801, 1815 og 1826: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11301&gardpostnr=1868&personpostnr=13627#nedre>Lenke, Lenke,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva en kan få hjelp til. Jakob Behrensen tilsier at han kanskje ikke er norsk. I Sveio bøkene sies det at slekta til sønn til Erich Jacobsen (Erik Johan Jacobsen) vistnok kom fra Tyskland eller Franrike.Behrensen er vel mer hollandsk med henblikk på Barentshavet / Svaldbard etc.Er det noen som har flere ideer til å finne ut mer om Jacob Behrensen født ca. 1731-35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Johannes Erstad

Hei ArneDette er jeg interessert i. Har du en henvisning til Sveio-bøkene? Bind og sidetall?Hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg henviser til er Sveio gards og ættesoge bind 1 av Simon Stensbø, side 319. Her er Erik Johan Jakobsen nevnt, se vedlagte skanning av teksten

bilete0626.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.