Gå til innhold
Arkivverket

[#38017] Søker aner til Karoline Lornsd ( gift Krogh)

Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Jeg søker anene til Karoline Lornsdatter. iflg folketelling 1900 er hun kona til Anton Severin Krogh i Trondhjem.Hun er født i 1844 Inderøen.Arbeider i Dagsposten.Har lett en del på folketellinger men er i tvil hvem som er den riktige Karoline.Er det noen som kan hjelpe meg med dette?. Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeiKirkebøkene for Trondheim Domkirke er skannet og der fant jeg deres vielse i 1866 Lenke Hvis jeg ikke har klart å legge inn lenken, finner du dem på side 300 året 1866 og det er par nr 28.Her står hennes far som Lorents Larsen Røvigplads. Jeg fant også deres sønn Gustav Adolf døpt i samme kirke 1879.Håper dette gjør at du kan komme litt framover i letingen din. Er lite kjent i dette området, så kanskje andre kan hjelpe deg med å plassene Røvig.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne kirkbakk

Hei ! Takk for hjelp. Jeg kjenner igjen navnet Krogvaag.Dette kom fra Kråkvåg( Ørlandet ST). Det har sannsynligvis blitt en forenkling av ettenavnet til Krogh som en kommentar til temaet. Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

I dette tilfellet er det vel antakelig Røviken gård på Inderøya det er snakk om. Postadresse (i 1972) var 7670 Sakshaug. Det er ellers Røvik på Ytterøya og i Snillfjord (Norsk stedsfortegnelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kan det være han som bor på Øssebek på Inderøya i 1865 Lenke Øssebek var vel kanskje en husmannsplass, men under hvilken gård hørte den da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.