Gå til innhold
Arkivverket

[#38018] Skrifttyding Eidanger ministralbok

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Hei,Sitter her med kirkeboka for Eidanger 1814-1831 over døpte i Slemdal. På side 48 (år 1815), løpenr: 6 for fødte jenter, så sliter jeg litt med foreldrene til Anna Margrethe. Noen som kan hjelpe?Ole-Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Kan dessverre ikke hjelpe deg med tydinga, men du bør ha med lenken til siden, slik at andre lett kan hjelpe deg.Lenke- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein N. Wisted

Hei.Kanskje litt som kan få deg på rett spor, for meg ser det ut som :Hans J...sen Mads... ved Moholts Wærk og Karen Larsdtr BergsmannHilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det ser ut som farsnavnet til Hans er Jivertsen (!), og at han er Madsmester (=masmester).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om dette kan være det samme ekteparet som gifter seg på Langestrand i Larvik i 1810?LenkeKunne passe bra med at Hans Iversen var Mas-mester ( Ved jernverket ?) De flyttet ofte på seg mellom verkene i de dage.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at denne Hans Iversen er født i Larvik. Jeg fant en med samme navn , sønn av en sagmester ved Fritzøe-verket , med en sønn etter seg på 1 år. Kunne passe bra med alder til å en som giftet seg i 1810:LenkeDu får undersøke om dette kan være rett Hans Iversen. ( ellers vet jeg at Iversen og Siversen er blitt forvekslet i noen opptegnelser)Mulig at Oddbjørn Johannesen , kan hjelpe deg med navnet på en masmester, han har forsket mye på jernveks-slekter?Han finner du ved navnsøk her i debattene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har prøvd med å søke på foreldresøk IGI. Her fant jeg at en Hans Iversen og Karen Larsdatter hadde fått følgende barn:Anne Kristine dpt 17 mars 1811,Langestrand , Larvik.VestfoldIver dpt 1812 Langestrand, Larvik, VestfoldLars dpt 1817, Siljan, TelemarkOle dpt 1819 Siljan , TelemarkJon Jacob dpt 3 aug 1824, Siljan, Telemark.Det ser ut til at familien har flyttet til Siljan.Jeg legger en lenke til en av barndåpene, så kan du jo bedømme om dette er rett familie?LenkeAlt bør nok sjekkes i kirkebøker, her kan være mange unøyaktigheter. ( Tar også forbehold om rett avskrift)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Jeg var ikke ute etter opphav og annen familie. Jeg driver med avskrift av døpte i Siljan og hadde behov for litt hjelp til tyding av akkurat denne innførselen. Men du verden så mye informasjon du fant.Ole-Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.