Gå til innhold
Arkivverket

[#38024] Amund Pedersen og Sigrid Halvorsdatter, Gausdal.

Gjest Torbjørn Seiring
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Seiring

Amund Pedersen og Sigrid/Siri Halvorsdatter ble forlovet 14.10.1792 fra Tallaug.Forlovere:Amund Olsen,Thalloug og Ole Amundsen, Thalloug. De ble gift i Østre Gausdal kirke 8.11. 1792. De fikk barna Peder 1793, Hans 1796, Beret 1799, Amund 1802, Christen 1805 og Simen 1807. Jeg antar at Amund og Sigrid var tjenere på Tallaug. Om Amund vet jeg intet. Jeg tror at Sigrid kanskje var datter av Halvor Olsen, Vaalenguten, og h. Beret Pedersdatter Folkvameie(?). De to giftet seg 1754 og fikk barna Rannej 1755, Paul 1759, Kari 1763, Ole 1765, Iver 1767 og Siri/Sigrid 1769. Det jeg er ute etter er jo forfedre og -mødre til Amund og Sigrid. Hvorvidt Sigrid var datter av Halvor og Beret vet jeg jo ikke sikkert, men hun og Amund gir ihvertfall sin datter navnet Beret.- Jeg har Også en teori om at Halvor Olsen kan være sønn av Ole Erichsen, Vaalenhougen og h. Ane Erichsdatter, Nordrum, viet 8.4.1728. De to har barna Halvor,dpt.1729, Erich, dpt. 1732, og Jacob, dpt.1735. Der var sikkert flere barn. Jeg understreker igjen at dette er teorier!Kan noen hjelpe meg her? Hilsen Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torbjørn seiring

Hei Berit!Ja, det var dette innlegget jeg mente, men jeg ser nå at jeg var litt utpå jordet. Håper nå bare på å få svar.Mvh Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.