Gå til innhold
Arkivverket

[#38030] Oppslag i Nes (Rom) kirkebok 1815-32

Gjest Bodil Ed Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Ed Iversen

I FS fant jeg Andrea Hansen født/døpt 24 des 1822, foreldre Hans Hansen og Dorthe Pedersdtr. Er det noen som kan slå opp denne dåpen og gi meg de andre opplysningene som er ført der, bosted, faddere, ekte/uekte osv? På forhånd takk!! MVH Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Jeg har en CD med kirkebøker fra Nes, men fant ikke Andrea der i farten. Men ved hjelp av FS - andre barn - sporet jeg familien til Kjus i Nes.Der finner jeg i Nes bygdebok bind IV husmannsplassen Bråten (Kjusbråten) på side 514:Hans Hansen fra Østby under Runni ca 1778-1838 g. 1804 m. Dorte Maria Persdtr ca 1782-1850. Barn:Karen f. 1804Hans f. 1805 g 1832 med Mette Andersdtr Kjus f. ca 1810Andrea 1810-1814Andreas f. 1815Paul 1817-55Gulbrand 1820-50Andrea f. 1822 gm Ole Larsen Vennevål-eie fra Skulemesterstua ved Torstua (dattera Annette født her 1845).Er dette aktuelle opplysninger og du trenger mer info kan jeg forøke å hjelpe deg.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Ed Iversen

Da var det nok ikke 'min' Andrea/Andrine. Hun fikk en datter utenfor ekteskap, Gurine Dorthea, i 1849 og giftet seg i 1852/53 men ikke med barnefaren. Andreas far het Hans Hansen men jeg klarer ikke å finne fødselen hennes. Hun bodde på Leerengen og Grova under Hjellum som voksen. MVH Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.