Gå til innhold
Arkivverket

[#38060] Godt bevarte familiehemligheter?

Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

For noen år siden fikk jeg for første gang vite at min bestefar hadde en halvsøster. Det var mange i familien som ikke visste noe om dette. For kort tid siden snakket jeg med en som jeg skulle finne info for, vedk visste om en tilsvarende sak i sin famile, men denne saken var det lagt lokk på og ingen snakket om dette med noen. Ved hjelp av opplysninger i Digitalarkivet ble de mange spørsmål besvart også for denne personen.Vil der alltid ligge opplysninger om slike forhold i Digitalarkivet? Eller er det bare i di tilfeller at der er barn som blir født før foreldrene gifter seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Du finner mange barn født av foreldre som aldri giftet seg med hverandre her i Digitalarkivet, men bare frem til 1910. De skannede kirkebøkene har imidlertid med fødte/døpte frem til 1930.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

I den kirkesognen som jeg hørte til i oppveksten, er det ikke reg. fødsler etter 1881. Det er mulig at jeg vil kunne gjøre bruk av de scannede kirkebøkene i stedet for å søke på 'digitalarkivet'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.