Gå til innhold
Arkivverket

[#38067] Karl Simonsen og hustru Margit gravlagt i Narvik

Gjest Leif Stensland
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Stensland

Karl Simonsen født 1890 død 1959 og hans hustru Margit Simonsen født 12.09.1891 død 29.10.1963. Etter gravstøtten er begge gravlagt i Narvik. Karl skal være født i Narvik men jeg finner ham ikke i 1900 folketellingen. Hans far het også Karl (Simonsen) men slektsnavnet visstnok Myroll eller noe som loigner på det. Noen som kan hjelpe? Takk VH Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Ved vielsen i 1914 er han født i Kristiansand. 4/4-1914 viet i Narvik Karl Johan Simonsen 12/1-1890 Kristiansand og Margit Alvilde Olsen 12/9-1891 Tromsø. Fedre: Johan Simonsen og Eilert Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagny Madsen

Som svar/evt spm til innlegg (1). Min mormor Marie Lovise f. 1864 fikk en sønn i Tromsø/Tromsøysund med Karl Simonsen - som jeg tror å huske fra kirkeboka må ha vært født ca 1864-65 og er vel far av din nevnte Karl født 1890.I kirkeboken (Tromsøysund) ved innførselen av sønnen Johan står Karl oppført som fisker fra Kristiansund. Mer vet ikke jeg om ham.Dagny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Stensland

Takk for hjelp så langt, men Hans-Petter jeg finner ingen Karl Simonsen født i Kristiansand i 1890. Kan det være Kristiansund du mener?Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

En liten rettelse: vielsen er 4/1-1914. Det kan like gjerne være Kristiansund som Kristiansand; det er noe uklar skrift. Ved vielsen står konfirmert Ankenes 1905. Konfirmasjonen fant sted 31/7-1904 i Ankenes. Der står dåpsdato 18/5-1890, fødested Bodø (dåpssted?) Johan Simonsen og hustru Karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.