Gå til innhold
Arkivverket

[#38085] S&F: Henrik Hansson Husøen (Solund), f. ca. 1768 – Hans opphav?

Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Har ikkje heilt å finne ut kven denne Henrik Hansson (ca. 1768-1834) kan vere, han er truleg ikkje fødd i Husøy/Husøen.Han gifter seg i 1794, då skreven Husøen, ([url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigule79&gardpostnr=550&merk=550#ovre>Lenke) med Magdalie Iversdotter Nyhammer (1767-1831; hennar fld. Ivar Andersen og Gulaug Jakobsdtr)).Born: Sjur (1794), Ivar (1798), Gjert (1803) og Synneve (1806).Dei finnes under Kverhellen ved FT1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei Terje,Eg hadde funne den same kandidaten, dp. 1768 Qvenoen / Kvernøy, men klarte ikkje å finne noko passande foreldre til han.******************Som du fekk opplyst frå SAB v/Yngve Nedrebø:”Skiftet er datert 5. desember 1781 og nevner enkemannen Lars Johannesen, og avdødes barn fra to ekteskap. Først med tidligere avdøde Hans Mikkelsen:- Henrich Hansen, 10, formynder Rasmus J. Langøen,- Brithe H., 9, og- Ingebor H., 7,de to siste med Jetmund Østensen Birkenæs som formynder, og med gjenlevende sønnen Truls Larsen, 1 år.”****************************Dette skiftet kan ikkje bygdebok-forfattaren ha fått med seg sidan det i Gulen-boka (116-3,38) står at; ”Born hadde dei visst ikkje” – om Hans Mikkelsen og Synneve Trulsdtr.Det kan godt vere denne Henrik Hansson, eg finn han i alle fall ikkje død eller gift på anna hald.M.v.h. Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Strand

Når eg ser opplysningane i skiftet, trur eg me skal attende til Store Kvernøy i Gulen. Henrik Trulsson Kvernøy vart nemleg gift 10/10 1752 med enkja Sygni Johannesdtr. Lågøy, difor er Rasmus J. Lågøy, gift med Trine Henriksdtr., oppnemnd som formyndar. Eg har ikkje Gulenboka framfor meg, men det ville vera rart om ikkje denne huslyden var nemnt under Kvernøy. Ingen kom tomhendte til Lågøy, så noko må vel visa om dei der sør og.Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Trolig skal vi til både Store og Litle Kvernøy. I Gulenboka finnes Synneve som søster til Henrik på Store Kvernøy, og det er Henrik som i følge den samme boka overtar bruket på Store Kvernøy. Men han var bosatt på Lågøy, og skal ha hatt en ukjent forpakter til å drive bruket.Synneve ble gift med Hans Mikkelson Straume. Han skal i følge Gulenboka ha prøvd å ta igjen bruket på Straume på Hiserøy på odel, og forfatterene har gjettet at han drev bruket der mens konflikten pågikk. Men hos FS har han etternavnet Kvernøy i forbindelse med dåpen til alle barna vi vet om at han og Synneve fikk. Så kanskje var det han som en tid paktet for Henrik på Store Kvernøy. Men ved dåpen til Brite og Ingeborg er etternavnet Lillekvernøy, og når Brite gifter seg har hun Litle Kvernøy som gård. Forfatterne av Gulenboka sier at det må ha vært en Hans av ukjent opphav på Litle Kvernøy som var faren hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Takk til Alf og Terje for nye innlegg.Ja, ein må visst lese alt og koble rett skal dette løyse seg, men etter Terje sitt innlegg byrjar det verte klarare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.