Gå til innhold
Arkivverket

[#38103] Skifte etter Mari Monstreflaaten på Handeland i Skånevik skiprede

Gjest Arne D. Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne D. Tveit

Jeg jobber fortsatt med å finne ut av slektskap mellom folk på Handeland. I den forbindelse kom jeg over ytterligere en person som jeg ikke finner i kirkebøkene. Jeg ønsker derfor opplysninger om arvinger og formyndere i skifte etter Mari Monstreflaaten på Handeland i Skånevik skiprede. Ref. 326b, A.a.10b, 1790 - 1792. Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet etter Mari Torbjørnsdatter Monstreflaaten på Handewland er sluttet 31. august 1790. Hun etterlot seg enkemannen Ole Sjursen, og søsken Morten Torbjørnsen, husmann på Kolsøen under Halsnøy, og Berthe Torbjørnsdatter, 38 år, tjener på Nedre Rommetveit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Yngve, takk skal du ha for hurtig svar. Du jobber både seint og tidlig ser jeg. Dette var et dødsfall til som ikke er ført i kirkeboka. Svaret ditt gjorde at jeg fikk bedre oversikt over to familier på Handeland. Disse søskene er ikke å finne blandt de døpte i Fjelberg prestegj. Far deres, Torbjørn Mortensen, og Morten er nevt i 1777 manntallet. Trolig er faren død før Mari. Berta er kanskje den samme som Brita Torbjørnsdtr. som ble gift med Ola Sjursen i 1791? Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.