Gå til innhold
Arkivverket

[#38107] Live Torbjørnsdotter, f. 1833/1834 - Tuddal eller Hjartdal i Telemark - opphav?

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Peder Jensson frå Hafslo i Sogn gifte seg i Dane Co., WI 9.1.1861 med Live Torbjørnsdotter, 27 år gamal. Ho vert oppgjevi vera dotter av Torbjørn Olson og Margit Olsdotter.Ifølgje FamilySearch fekk Torbjørn Olson og Margit Olsdotter ei dotter med namn Aslaug, og ho vart døypt i Tuddal 29.12.1816. Me lyt tru at dei har fått fleire born sidan, men at dei ikkje er medkomne i databasen til Mormonarane.Er det nokon med lokal kunnskap i Tuddal eller Hjartdal som kan fortelja meg:* Kva var fødselsdatoen til Live Torbjørnsdotter?* Yrkestittel og bustad til foreldri Torbjørn og Margit?* Frå kva gardar/plassar i Tuddal hadde Torbjørn og Margit opphavi deira?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Har sett fort gjennom kirkebøker for Hjartdal/Sauland, Heddal og Seljord (på nettet) 1830 - 1838. Det ser ikke ut til å være noen Liv Torbjørnsdtr døpt her.Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ole Bjørn for nytt innlegg.So vidt eg kan tolka svaret ditt, har du leitt i Sauland sokn i Hjartdal, men ikkje i Tuddal sokn? Dei bøkene finst jo heller ikkje på Digitalarkivet. Derimot fann eg i 1801 ein god kandidat for faren Torbjørn Olson!Husmannsplassen Rinde under garden KIØN i Tuddal syner denne huslyden:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2496 Ole Tarbiønssen Huusmand 46 Givt 1 gg Lever af pladsen M2497 Liw Olsdtr Hans kone 44 Givt 1 gg K2498 Ole Olssen Deres søn 16 Ugivt M2499 Tarbiøn Olssen Deres søn 13 M2500 Hans Olssen Deres søn 4 Ugivt M2501 Jon Olssen Deres søn 1 M2502 Margit Olsdtr Deres datter 10 K2503 Tone Olsdtr Deres datter 6 K~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Her finn me òg ei Margit Olsdotter, men det som i første trekker interessen min, er det faktum at mori heitte LIV.Er det mogeleg ut ifrå dette å trekka fleire konklusjonar, eventuelt finna noko gjennom ei bygdebok?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er vorten kjend med at ei Liv Torbjørnsdotter Tvibakken, 25 år, utvandra frå Vinje til Amerika i 1859. Kan dette vera same jenta som var dotter av Torbjørn Olson og Margit Olsdotter? Eg finn ho ikkje konfirmert i Vinje!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

HeiHjartdalssoga I s 204 mfl. Kåsa under Rinde (Torbjørnskåsa) Torbjørn Olson (nevnt som 13 år i 1801) og Bergit Eilevsdtr fra Øya hadde ei datter Liv f. 1816 d 1897 g 1848 m Svein Petarson Bøen/Høgsrud.Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Lars. jeg tror et er den rette Liv du nevner i innlegg nr.4. I skannede kirkebøker for Vinje, ministerialbok 1814-1843 side 63 post 9, øverst på siden finner du Liv Torbjørnsdtr. f. 14.10.1833 og døpt 31.03.1834.Foreldrene er Torbjørn Olsen og Margit Olsdtr.Jeg har dessverre glemt brillene mine på jobben, og klarer ikke tyde gårdsnavn og yrke. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Under utflyttede fra Vinje i 1859 finner jeg på side 413, post 48 ministerialbok for Vinje 1843-1869 Liv Torbjørnsdtr. med attest 15.04.1859 som utflyttet fra Tvitækken i Rauland. Jeg vil tro det er den samme Liv vi her har med å gjøre. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ole Bjørn og Rune for nye spennande innlegg!No har eg studert kyrkjebøkene på nettet, i alle fall nokre av dei, og eg konstaterer at Torbjørn Olson og Margit Olsdotter fekk minst tre born i Vinje (ikkje i Rauland!):* Ole Torbjørnson, fødd på Kjækhusland 25.5.1827* Odd Torbjørnson, fødd på Svartedal 1.12.1829* Liv Torbjørnsdotter, fødd på Kasti 14.10.1833Eg finn ikkje foreldri vigde i Vinje etter 1814, so eg trur framleis det må vera det paret som alt i 1816 fekk ei dotter i Tuddal, men eg må ha teke feil Torbjørn Olson i 1801...Går me so til utvandringi til Liv Torbjørnsdotter i 1859, so har ho der namnet Tvitækken, som synest vera i den delen av Vinje som på same tid vart utskild som Rauland prestegjeld og kommune! Det bur ei enkje Margit Olsdotter på Tvitækken i 1865, men om det er mor hennar, er ikkje godt å seia. I so fall er truleg alderen hennar feil(?).Kanskje finst det ei bygdebøker for Vinje og/eller Rauland som kan bidra med fleire opplysningar om denne huslyden, kvar dei eigentleg budde og kvar dei var ifrå?Eg takkar nok ein gong for framifrå hjelp!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det har jo strengt tatt ingenting med spørsmålene dine å gjøre, men jeg tar det likevel med. Jeg tror det er broren Odd/Aad vi finner i Skudesnes i Rogaland i 1865.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Bekhus

Noko særleg om desse folka finn me ikkje i bygdeboka. Dei er heller ikkje så lette å fylgje.Foreldra var Torbjørn Olavson(1796- ) og Margit Oddsdotter (1796-1860). Dei blei gift 3.jan 1826 i Vinje og hadde tre barn fødd i Vinje. Dei flutte rundt som inderstar, familien til Torbjørn kan vel kansje plasserast på Listøyl under Negarden, medan Margit var frå Kastet. . Inn- og utflyttingslistene i kyrkjebøkene er neppe komplette, men eg har funne dette:Utflutt 23.sep. 1844 'Ole Tarbjørnsen Kjækhusland - 17 år - til Suldal', same dato broren 'Aad - 15 år - til Karmsund.'At det er rett person(Odd) som Rune har funne i 1865 er svært truleg. Når det gjeld Olav Torbjørnson, så gifter han seg i Vinje i 1858 - han er på Bråstøyl i Vinje i 1865.Når det gjeld systera Liv er det truleg ho som er utflutt frå Tvitekkja i 1859. Når ho ikkje er konfirmera i Vinje, kan det vera at ho har vore med brørne sine vestover. Eg har ikkje funne noko utflyttjing, men i 1855 er 'Liv Tarbjørnsdtr Sandve 21 1/2 år - frå Skudesnes, fødd i Vinje - innflutt til Rauland.' Sidan det berre er ei Liv Torbjørnsdotter fødd i passande tidsrom i Vinje, og bror hennar også er i Skudesnes, bør ein vera rimeleg sikker på at det er rett person.Når det gjeld opphavet til Torbjørn finn ein litt i debatt nr.24244 her på forumet.Helsing Aslak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Rune og Aslak for spennande innlegg!Eg tolkar Aslak slik at dette er ein huslyd det er vanskeleg å setja ein fast bustad på, so det me vel berre godta... Då har eg etter kvart fått dei opplysningane som eg treng om Live og foreldri hennar og er takksam for det!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Da er gåten løst.Jeg stusset nemlig på om ikke Margit var en Oddsdatter.For jeg mente å tolke etternavnet slik ved en av barnedåpene.Også det faktum at de døpte en sønn Odd kunne tyde på at den antagelsen var rett. Jeg fant nemlig ekteskapet mellom en Torbjørn Olsen Nergaarden og Margit Oddsdtr. i Vinje 03.01.1826 i de skannede kirkebøkene.Der er riktignok Margits alder oppgitt til 27 år og Torbjørns til 32. Og da kan man kanskje tilslutt anta at dette er Margit med familie i 1801.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10834&gardpostnr=3&personpostnr=20&merk=20#ovre>Lenke Og Torbjørn/Tarbjørn finner man på Nedgaarden i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.