Gå til innhold
Arkivverket

[#38108] Anders Hansson Torseth og Anders Hansson Håland.

Gjest Arne Haaland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var merkelig (til Arne) Her er da det om Hans Anderson: År 1855KyrkjeFødselsdato 23.11.1855Dåpsdato 0.0.0Førenamn HansEtternamn Anderss.Ekte (e) - uekte (u) eFar Anders Hanss.Far's bustad HålandFar's yrke inderstflkMor Berte Nilsd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Dette er nok sannsynligvis den rette familien. Men for ordens og kontrollens skyld, kjenner noen til Anders Hansson Håland, f. 1835 fra bruket Vollesteinen på Håland. Foreldre Hans Nilsson Sletteland ( Bakkane ) f.1788 og Kari Larsdtr. Håland f. 1797 ?? Kan han utelukkes, ser anerekken til min familie helt annerledes ut !! Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Anders, f. 1835 finn du som tenestekar på Strand (Søndre) i 1865. Eg har også funne han i Fjalersoga, bd. 3, s. 65. Eg fann dessutan også begge Andersane i databasen 'Døde i Dale, Fjaler'.Mvh. Torbjørn Igelkjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Takk for hjelpen !! Da fikk jeg bekreftelsen. Historien må skrives om !!! Torbjørn: Fant rett før innlegget ditt, Anders f. 1835 som tjenestekarl på Strand, søndre. Men visste ikke hvor det var. Har på hjemlån bygdesoga, bind II og III, og fant ham i bind III etter din henvisning. Kjellaug: Med dine oppgitte linker kan jeg dobbeltsjekke linkene til Fusa. Som tidligere nevnt, krysses våre slektslinjer. Igjen, takk for all hjelp. Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det to Hans Anderson Håland som er födt samme dag? Det var da litt av et sammentreff.Eller er det jeg som ikke skjönner?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Det er to forskjellige Anders Hansson. Den ene er født ca. januar 1825 på Torseth. Han og hans familie bodde på Håland som tjenestefolk da han fikk sønnen Hans i 1855. Den andre Anders Hansson er født på Håland i 1835. Han flyttet til Strand, søndre. Håper dette forklarer :-) mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg faktisk forstått-:)Da må det være den förste og de jeg fant gift i Bergen, med andre ord Anders sönn til Hans Davidson. Så var det altså ikke bortkastet det jeg fant. Da har du det du trenger om Berthe Nilsdt Liland?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Det var overhodet ikke bortkastet. Tenkte meg at de kanskje var gift i Fana siden Bertha var derfra. Tenkte ikke at det kunne være i Bergen. Tar evt. kontakt på e-brev vedr. Bertha Nilsdtr. Liland. Må få orden på Anders Hansson først. Igjen, takk for hjelpen. Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.