Gå til innhold
Arkivverket

[#38123] Kirkebokoppslag Trondheim - 3 personer - enkel nøtt for deg?

Gjest Frank Gerald Lien
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Gerald Lien

1. MARTHA født 1869 i Trondheim (døpt i Tiller kirke?. Hun ble gift før 1906 med Håkon Markus Fredrik Haagensen, enten i Molde eler Ålesund. De bosatte seg i Molde hvor MARTHA døde 16.11.1925.Ukjent fødselsdato, dåp/kirke, pikenavn,foreldres navn, bopel ved fødsel. Alle opplysninger er av interesse.2. MARIT KORMESETH født 1880 i Trondheim. Hun var i Molde i 1925. Dro tilbake til Trondheim hvor hun døde.Ukjent fødselsdato, dåp/kirke,foreldres navn, bopel ved fødsel, eventuelt ekteskap/etterkommere, død når/hvor gravlagt. Alle opplysninger er av interesse.3. KLARE KTISTINE EIDE født 1900 i Trondheim. Hun var datter av Søren Eide f. 1876 i Romsdalen og Eli Olsdtr f. 1876 Øxendalen.Familien flyttet tilbake til hjemstadet Bolsøya i Bolsøy kommune etter få år.Ukjent fødselsdato, dåp/kirke og bopel ved fødsel og når familien flyttet tilbake til romsdal. Alle opplysninger av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Søren Eide i med familie i 1900:LenkeGrimkjells gate ligger på Lademoen. Klara ville kanskje være døpt i Bakke kirke (Lademoen kirke ble innviet senere), men det ser ikke ut til at kirkebøkene 1900 for Bakke er skannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Når det gjelder Martha, så begynner du i feil ende. Du må finne vielsen først - da får du vite foreldrenes, eller i hvert fall farens navn. Da kan man lete etter dåpen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Gerald Lien

Astrid RyenTakk for svar. jeg har tidligere prøvd å finne vielsen - uten å lykkes.mvh Frank Gerald Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er rart. I de skannede kirkebøken fra Molde finner jeg ikke Marthas dødsfall i 1925, heller ikke at de fikk barn der fra 1921. Kan de muligens ha vært dissentere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg satt akkurat og så på det samme som Berit. Jeg antar de må ha barn født i 1906 siden det blir sagt at de giftet seg før det. Derfor så jeg litt på konfirmerte i Molde fra 1921. Jeg så svært overfladisk på noen år fra 1921 uten å finne noe. Men det er kanskje som Berit sier - at de tilhørte et samfunn utenfor kirken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Gerald Lien

Til Astrid Ryen og Berit KnutsenAd. MARTHA født 1869 i Trondheim.Det stemmer at hun og mannen var dissentere. De ble medlem av Metodistkirken i Ålesund 16.11.1906, og Metodistkirken i Molde 02.11.1923.De ble gift før opptaket i Ålesund og jeg har gått ut fra at vielsen fant sted i Molde eller Ålesund, men jeg har ikke funnet ut av dette. Det er en mulighet for at de ble viet på hennes hjemsted i Trondheim eller i Bergen hvor Haagensen ble flødt 18.10.1869, døpt 25.10.1869 i Korskirken.Menighetsprotokollene i Metodistkirken inneholder ikke andre opplysninger enn de som tidligere er omtalt.PS: Astrid Ryen: Jeg har prøvd alle de kildene jeg kjenner til, men ikke lykkes. Når det gjelder 1900-tellingene du referer til, har jeg kopi av de, men de gir ikke de opplysningene som kirkeboken inneholder. Håper fortsatt å finne fødsels- dåpsopplysninger for Martha, Marit og Klara.Mange takk til dere for hjelpen.Med vennlig hilsen Frank Gerald Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Gerald Lien

Til Astrid Ryen og Berit KnutsenAd. MARTHA født 1869 i Trondheim.Det stemmer at hun og mannen var dissentere. De ble medlem av Metodistkirken i Ålesund 16.11.1906, og Metodistkirken i Molde 02.11.1923.De ble gift før opptaket i Ålesund og jeg har gått ut fra at vielsen fant sted i Molde eller Ålesund, men jeg har ikke funnet ut av dette. Det er en mulighet for at de ble viet på hennes hjemsted i Trondheim eller i Bergen hvor Haagensen ble flødt 18.10.1869, døpt 25.10.1869 i Korskirken.Menighetsprotokollene i Metodistkirken inneholder ikke andre opplysninger enn de som tidligere er omtalt.PS: Astrid Ryen: Jeg har prøvd alle de kildene jeg kjenner til, men ikke lykkes. Når det gjelder 1900-tellingene du referer til, har jeg kopi av de, men de gir ikke de opplysningene som kirkeboken inneholder. Håper fortsatt å finne fødsels- dåpsopplysninger for Martha, Marit og Klara.Mange takk til dere for hjelpen.Med vennlig hilsen Frank Gerald Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.