Gå til innhold
Arkivverket

[#38126] Kirkebok oppslag i Vest-Agder - Tonette f. 1895, Nes/Loge/Loga

Gjest Frank Gerald Lien
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Gerald Lien

TONETTE født 1895 på Nes eller Loga/Loge (ytre?). Hun var datter av Sivert Tobiassen f. omkring 1862 og Theoline Krestine f. omkring 1864. Tonettes dåp/kirke, bopel ved fødsel, konfirmasjon og når hun ble gift er ukjent for meg.Hun ble gift med David Jøranson født 28.05.1893 i Oslo.Håper på din velvilje.Med hilsen Frank Gerald Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Gerald Lien

Takk for ditt svar. Når jeg prøver å åpne lenken får jeg error-melding.mvh frank Gerald Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Da prøver jeg igjen, men går det ikke kan du finne henne på scannede kirkebøker her på Digitalarkivet. Vest-Agder, Nes 1880-1902, døpte 1892, side 105. LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Tonette og hennes foreldre er omtalt i bygdebok for Nes herred - Vest-Agder av Kaare S. Berg. Se bind 1, s. 540. Boka bør du kunne få låne ved ditt lokale bibliotek.Faren Syvert Tobiassen var født 1862 og døde 1940. Moren Teoline Kristine Tønnes-Tobiasdatter var født 1864 og døde 1950. Teoline var forøvrig datter av Kristine Larsdatter Løyning og Tønnes Tobias Tønnessen Geiskeli/Lavoll, bosatt på Lavoll under Flikka i Nes sogn, Flekkefjord. Jeg kan også nevne at Tønnes Tobias Tønnessen Geiskeli/Lavoll døde 2. mars 1905 på Midtbø i Åna-Sira (Hidra sogn i nåværende Flekkefjord kommune) hos datteren Kristiane, gift m. Sivert Thele. De var bosatt i det som i dag er nabohuset mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Gerald Lien

Jan H. TrelsgårdMange takk for hjelpen. Vet du om det er muligheter å finne bilder av Tonette og familien?Med hilsen Frank Gerald Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.