Gå til innhold
Arkivverket

[#38157] Engel Isaksen Ulsmåg, Lille Milde og første kona Marta Martinusdtr Mildestveit

Gjest Halstein Sæbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Halstein Sæbø

Lille Milde Bruk nr. 3Engel Isaksen Ulsmåg, f. 1848 Lenke, hadde det gamle hovudbruket sammen med broren Elias, fram til 1876 då de delte det i to. Han var også skomaker. G.I. 1875 med Marta Martinusdtr. Mildestveit (1851-1889) G. II. 1890 med Elen Andersdtr. Solude (1860-1936) i Naustdal i SunnfjordSavner spesielt bilde av første kona, Marte Mildestveit og etterslekt etter begge konene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHer er Engel med sin andre kone og sine barn i FT1900: LenkeMed etterslekt mener du vel barn av paret?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halstein Sæbø

Hei Lars Ove, mange takk, men denne lenken har jeg og det er samtidig det siste jeg har. Det jeg savner er videre etterslekt og spesielt foto av første kone, Marta M. Mildestveit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Datter av Engel og Elen: Martha Pernille, f.20.10.1900 ble gift 14.08.1920 med Karl Johan Brynjulvsen Haugland f.07.09.1898 i Ytre Arna. Martha døde på Breistein 24.09.1971 og Karl Johan døde 22.03.1980. De fikk 4 barn, alle gifte, 3 av dem lever idag.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halstein Sæbø

Hei og mange takk Ludvig,Har du også navn på de 4 barna? Du kan eventuelt bruke min mail: hasaeboe(alfakrøll)online.noHar du også tips om hvor jeg kan få fatt i resten av etterkommerne etter Engel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Solberg

Her er 2 av Engel og Elens barn: 1. Anders Severin f. 13/6-1891. Viet 29/1-1916 i Korskirken med Anna Ivarda Larsen f. 14/2-1894 i Bergen - 2 barn - Egil f. 1920, Aslaug f. ? 2. Elida f. 8/12-1905, viet 14/7-1928 Korskirken med Gustav Mikal Larsen f. 7/2-1903 (bror av Anna over)2 barn nevnt - Anny og Edna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halstein sæbø

Er det noen som har etterkommere etter Engel og Marta, bortsett fra Gjertine Gurines gren (den har jeg fra før). Nærmere bestemt etterkommere etter: 1) Ingeborg Kristine Engelsdtr Milde og Olai Martinussen 2) Isak Martin Milde (ble bare 22 år og har knapt etterkommere) 3) Martines Milde (f. 1887), har ikke opplyst om han ble gift, eller har etterkommere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.