Gå til innhold
Arkivverket

[#38170] Bergithe/Bridt Olsdatter Statshaug, f.1830, Dovre

Gjest Reidun Søbstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Søbstad

Bergithe/Brit (begge navn er brukt i ulike sammenhenger)Olsdatter Statshaug f. 1830, giftet seg 19/4 1865 i Grytten kirke med Hans Pedersen Monge. Hun hadde en datter utenfor ekteskap, Olianna Ingebrigtsdatter f. 3/2 1852 (Dovre).Jeg har fått oppgitt at Bridts/Bergithes far heter Ole Syversen (oppføring ved vielse).Det er mange Ole Syversen i 1865-tellingen for Dovre. Kan noen bistå?mvh Reidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Du kan prøve å leite litt sjølv. Kyrkjebøkene for Lesja (inkl. Dovre annekssokn) for denne perioden finn du her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Såvidt jeg kan se går kirkeboken for Dovre tilbake til 1842, Bridt/Bergithe er født ca 1830.Finner imidlertid Oleannas dåp Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Jeg har nok gjort et eller annet feil siden jeg ikke fikk opp dåpen til Brigit, så heller ikke at det gikk så langt tilbake. Her er vel Ragnhild i 1865 og hennes sønn kanskje? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Jeg klarte ikke å få opp noen resultater når jeg søkte på Brits konfirmasjon. Takk til dere som har fått det til :o)Jeg fant mor hennes, Ragnild, i 1865 som deg, Britt Iren. Jeg fant henne igjen i 1801-tellingen som 11-åring med foreldre og søsken hvor faren er husmann på gården Brennen.LenkeRagnhild Soggemoen er kalt opp etter sin bestemor.Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.