Gå til innhold
Arkivverket

[#38172] Sivert Magnus Olsen Lille-Rangul Skogn

Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Hei !Sivert Magnus Olsen f. 1823 og kona Jonette Jonasdatter f.1827 flyttet fra Frosta til Skogn og tok over pården Lille Rangul. De hadde barna , Johanna Margrete ( 1854-) , Ole Andreas ( 1856-), Jin Martin ( 1860-) , Johan ( 1863-) , Gunder ( 1864-) , Lovise ( 1866-) og Ove ( 1868-). Noen av disse har jeg funnet litt om i 1900-folketellinga, men hvis det er noen som har opplysninger om disse ' barna' , deres familie og etterkommere så er jeg takknemlig for all informasjon.Med hilsen Jostein Riseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDet kunne vært greit å vite hvem av barna du har registrert i 1900, slik at det ikke blir dobbelt-arbeidMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Har Ole ( 1856-) , Johans enke Anna Jonsd. og Ove ( 1868-) , men jeg er spes. interessert i deres barn ( ev. født etter 1900 ) og hvor de bosatte seg.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

I Skogn Historie bind 11 på side 139 finner jeg noen som kan være etterkommere av noen av dem so mer nevnt: Einar Rangul(1899-1979) var bruker i Buenget på Ronglan, og gift med Katrhine Gurine Langli fra Selbu(1892-1972). Einars foreldre var Ole Hoem Storsveet og Elen Kjerstine Severinsdatter fra Rugsveet(gnr.82) uner Rangul. Einars og Kathrines sønn Ivar(1920-1993) var gift med min tante Astrid født Hovda(1923-2005).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Takk for innspill. Men jeg kan ikke se at Ole Hoem Storsveet er den samme Ole ( 1856-) som er sønn av Siver Magnus Olsen. Ole Andreas Magnussen Presthus ( 1856-) er gift med en Bereth og bosatt på plassen Skardet under gnr 78 på Frosta i 1900.Med hilsen Jostein R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.