Gå til innhold
Arkivverket

[#38174] Hans Torgersen fra Gudbrandsdalen til Øksnes eller Hadsel ca 1800

Gjest Frank Robertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Robertsen

Hans Torgersen er innflytter fra Gudbrandsdalen og kan ha kommet til Øksnes, Hadsel eller Lødingen allerede rundt 1800. Han ble gift med Elen Kathrine Johannesdatter f. ca 1788. Ved FT i 1865 opplyses det at hun er født i Lødingen.Hans’ og Elens 3 første barn Cecilie Kathrine, Martha og Hansine Regine synes alle å være født i Øksnes mellom 1816 og 1820. Dette kan indikere at Hans og Elen kan være gift i Øksnes. Deres 4. barn, Elen Erikke Cathrine er født på Ånstad i Hadsel i 1822. Hans er i 1822 husmann på Ånstad, men bor senere på Jerpvoll i Hadsel.Jeg etterlyser hvor i Gudbrandsdalen Hans kom fra og hvem som var foreldrene. Jeg er også interessert i Elen Katrine Johannesdatters foreldre.På Hennes Øvre finnes det ved FT i 1801 en Hans Toriersen, 15 år og fostesønn til Aren Olsen og Karen Direcsdtr. Kan dette være samme Hans Torgersen jeg søker ?Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.