Gå til innhold
Arkivverket

[#38176] S&F: Opphavet til Johannes O. Hersvik & Inger M. Vaulen (Solund) søkes ?


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Enkemann Johannes Olsson Hersvik vart 6.8.1784 gift med Inger Monsdotter Vaulen / Fløypollen; [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigule79&gardpostnr=146&merk=146#ovre>LenkeEg finn ikkje desse omtala under gardane Hersvik og Vaulen i Solund Bygdebok.Johannes d. 1799: Lenke, skreven 70 år, d.v.s. f. ca. 1729.== Kven var han gift med før Inger Monsdtr ?== Kvar kom Johannes Olsson frå? Foreldre?********************Inger Monsdotter sitt opphav er heller ikkje kjent, men kanskje ho var frå Frønningen i Leikanger og f. 1749? Sjå meir om Inger og hennar to neste ektemenn i denne debatten:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Gløymde å ta med borna til Johannes og Inger:1) Marthe (dp. 1784)2) Alis (dp.???)3) Ola (dp. ???)4) Rasmus (dp. 1788)Har ikkje funne dåpsdato på Alis og Ola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

I ein annan debatt skriv Lars E. Øyane om denne Inga / Inger Monsdtr.:* Inger (er føretrekk å kalla ho Inga) Monsdotter er ein interessant person. Eg er i augneblinken ikkje i stand til å hugsa kvar eg har det ifrå, men eg meiner at den Mons som i 1740-åri og ogso seinare budde på Buene eller Frønningen i Leikanger, hadde opphavet sitt frå Luster!= Så då skulle vel ho meir eller mindre vere i 'boks'!***************= Men Johannes Olsson, kven var han? Takkar for gode tips!M.v.h. Gisle Hersvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...
Gjest Gisle Hersvik

Johannes og Inger/Inga sine opphav er framleis ei gåte.Kanskje nye auger kan bidra til å løyse denne saken?MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Lars E. Øyane

Eg er no komen i hug denne karen frå Luster som budde på Frønningen i 1740-åri; det var Jørgen Endreson frå Ottum i Luster med kona Martha. Dei er nemnde som busette på Frønningen framleis i 1763. Denne Jørgen hadde ein bror Mons Endreson, men han busette seg i Årdal. Denne Mons hadde m.a. ei dotter Elisabeth, men ingen Inga (eller Inger).Ætteboki for Leikanger side 435 under Lagmannsvik og Buene refererer til denne huslyden:~~~~~~~~~~~~Mons ved Buene - born:a. Mons, f. 1743b. Elisabeth, f. 1745c. Inger, f. 1749d. Anders, f. 1751~~~~~~~~~~~~Huslyden er elles ukjend.MEN, om dette er den same Inger som hamna i Solund, det finn eg ikkje noko prov på.Elles er eg spent på om du, Gisle, er komen nærare ei løysing på spørsmåli om opphavi til Johannes og Inger?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

En Johannes Olson blir født på bnr. 11 på Byrknes i 1723 og døpt den 12.4. (ikke nevnt der i Gb III s. 201) Trolig er det denne Johannes som blir gift to ganger på Blomholm - først 16.1.1752 med Berte Andersdtr. Vilsvik og andre gang 20.11.1754 med Sygni Bertelsdtr. Grinde nedre. Gb III s. 321 sier at Johamnnes drev bruket (plassen) på Blomholm til 1780, men eg har ikke klart å finne lagnaden til hverken han eller Sygni. Eg er klar over at han er fem/seks år for gammel ut fra oppgitt alder da han døde, men kan det være denne Johannes som er havnet i Hersvik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Takk til Lars og Terje,Eg har nok ikkje komme noko nærare ei løysing på denne saken, men den Johanne Olsson som du nemner Terje verkasr jo interessant. Men om dette (Lenke) er kona hans, så kan vi nok avskrive han (sidan han helst skal ha gifta seg i 1784 m. Inger Monsdtr. Då må Søgni ha vore død før den tid.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Sygni Bertelsdtr. Grinde er et klassisk Kleiva-problem. I følge bygdebøkene ble hun gift 20.11.1764 (beklager min feil - ikke 1754) med Johannes Olson på Blomholm og 15.7.1767 med Hans Knutson Kjellevoll. Hvis de drev bruket på Blomholm til 1780, kan jo ikke dette være samme person. Skal prøve å sjekke de skannede kirkebøkene med våkne øyner i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.