Gå til innhold
Arkivverket

[#38194] Amund Pedersen og Sigrid/Siri Halvorsdatter, Gausdal.

Gjest Torbjørn Seiring.
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Seiring.

Jeg søker hjelp for å finne forfedre og - mødre til Amund og Sigrid. De var antakelig i tjeneste på gården Tallaug. De ble forlovet 14.10.1792 og forlovere var Amund Olsen Thalloug og Ole Amundsen Thalloug. De ble gift 8.11. 1792 i Østre Gausdal kirke. Om Amund vet jeg intet. Jeg tror at Sigrid var datter av Halvor Olsen Vaalenguten og h. Beret Pedersdatter. De hadde barna Rannej dpt.1755, Paul dpt.1759, Kari dpt.1763, Ole, dpt.1765, Iver dpt.1767 og Sigrid, dpt.1769. Kanskje var Halvor sønn av Ole Erichsen Vaalenhaugen og h. Ane Erichsdatter Nordrum, viet 8.4.1728? De to hadde barna Halvor dpt.1729, Erich, dpt. 1732 og Jacob dpt.1735. Der var sikkert flere barn.- Amund og Sigrid hadde barna Peder, f.1793, Hans f.1796, Beret f.1799, Amund f. 1802, Christen, f.1805 og Simen f.1807. Jeg har hatt denne 'etterlysingen' inne før, men den er falt ut av lista, uvisst av hvilken grunn.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.