Gå til innhold
Arkivverket

[#38199] Oppslag i Social Security Death Index - Sigurd Pettersen f. 1898

Gjest Magne Grasto
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Grasto

Har noen med tilgang til SSDI mulighet til å se etter en Sigurd Pettersen som skal være født i Borge, Østfold ca. 1898?Han kom til NY 28.mars 1922 og skal visstnok ha ført en ferge et eller annet sted i Michigan(???). Jeg er nå på utkikk etter hans kone og etterkommerne deres i USA.Med vennlig hilsen,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

På FS SSDI finnes det 5 Sigurd Pettersen f. 1896-1900. Ser ut som om du må finne fødselsdatoen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Her er noen av 'treffene' på Sigurd Pettersen i US Census for året 1930:Name: Sigurd Peterson Age: 32 Estimated birth year: abt 1898 Birthplace: Norway Relation to head-of-house: Lodger Race: White Home in 1930: Folden, Otter Tail, MinnesotaName: Sigurd Peterson Age: 33 Estimated birth year: abt 1897 Birthplace: Norway Relation to head-of-house: Lodger Race: White Home in 1930: Milwaukee, Milwaukee, WisconsinName: Sigurd Peterson Age: 30 Estimated birth year: abt 1900 Relation to head-of-house: Daughter (???) Home in 1930: Grand Forks, Grand Forks, North Dakota

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

US Census 1930:Name: Sigurd Petterson Age: 31 Estimated birth year: abt 1899 Birthplace: Norway Relation to head-of-house: Roomer Race: White Home in 1930: Brooklyn, Kings, New YorkJeg vet ikke om det er den personen du søker, men denne kom til USA i 1922, og yrke er 'machinist, shipyard'.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Der lærte jeg noe nytt. Jeg trodde det kun var på ancestry.com en kunne søke i SSDI og der må en jo være registrert. Takker og bukker Aase.Hanne: jeg kan ikke sikkert si om den Sigurd du har funnet er riktig, men i og med at han også senere holdt seg til skipsfart(ferge), kunne det jo godt tenkes at personen du har er riktig. Et annet element i dette er at han jobbet seg over pytten på skipet han var med på.Mvh,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.