Gå til innhold
Arkivverket

[#38228] Disse Emigrerte til USA og Cannada kan noen hjelpe meg?

Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Disse emigrerte før 1930: I. Dagny Johannesen,f.4.mai 1887 i Årstad,Bergen. (Notis fra dødsmeldingen til hennes far): Dagny,g.m bokbinder i Amerika(Senere merknad): død,sønn Freddi Westholm,Cannada.II.Alf Johannesen f.20.juli 1893 i Bergen.Emigrerte til Amerika.III: Karoline Johannesen (Senere oppgitt etternavn :Westholm.(til Cannada)Se:Lenke .Kan noen hjelpe meg å finne ut når nr. I og II emigrerte og om det er mulig å finne opplysninger om I,II,og III i USA og Cannada? Jeg ville vært svært takknemlig om noen kan hjelpe meg. Med vennlig hilsen JanFrode Johansen e-mail: jafjohan@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Ja dette er nok Alf i 1917. Tusen takk. Gunn: Ja de var pleiebarn en tid da moren døde inntil faren giftet seg igjen i 1903. Men hva med Dagny Johannessen? Og familien i Cannada? Noen som kan hjelpe? Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det er nok også han jeg finner registrert i Boston, Suffolk, Massachusetts den 11. juni 1917 i 'WW1 Draft Registration Cards'. Han oppgir at han er født i Bergen den 20. juli 1894, (Ett år feil?) og bosatt i 111 Webster Str., East Boston City. Han jobber som 'oiler' i New York City. Jeg klarer ikke å tyde hvem hans arbeidgiver er, men jeg vil tro at han er smører ved jernbanen.Han er norsk statsborger og ugift. Er liten og slank, har blå øyne og brunt hår. Er døv på sitt venstre øre. Han undertegner med: Alf Johanesens.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Mange takk Arne for dine bidrag. Jeg etterlyser fortsatt Dagny Johannesen når hun reiste og deres oppholdsted.Søsteren reiste sannsynligvis til henne i Cannada,se ovenstående lenke. Kan noen hjelpe? Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Berg Nordli

Her er en bra lenke til mange databaser i Canada: Lenke Der finner du bl.a. naturalization, tildeling av land og mye mer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.