Gå til innhold
Arkivverket

[#38231] Gjør jeg noe galt med kirkebøkene?

Gjest Nils Axel Braathen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Axel Braathen

Hei igjen, og takk for mange forsøk på å hjelpe!Det er utrolig å se hvilken interesse det er for dette emnet -- og en smule trøstende at ikke det bare er jeg selv som har problemer.Jeg har prøvd tipset fra Kjetil (31) med å velge 'Vis bilde', men det hjalp dessverre ikke.Jeg har også testet ut lenkene Jan Peter har lagt ut (36, 38 og 40) -- med akkurat samme resultat som Kjellaug (37). Jeg fikk opp alle bildene, bortsett fra det første -- men det åpnet seg greit i versjonen fra innlegg 38.Forstå det den som kan!Nils Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Bare en liten kommentar fra en superamatør når det gjelder datateknologi. Jeg legger merke til at Nils Axel og Kjellaug har det til felles at de har adresser i Frankrike - men det burde vel ikke ha noen betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det kan jeg ikke tenke meg, jeg har som sagt lastet ned Mozilla og får opp noen. Men jeg begriper ikke hvorfor jeg da ikke får opp alle!Hordaland og Rogaland får jeg ikke opp. Bergen synest nå OK... forklar det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Litt mer om datateknologi. Til (50): Man trenger ikke å ha Java installert for å at nettsider med JavaScript skal fungere.Java og JavaScript er to ganske forskjellige ting som tilfeldigvis har litt av navnet felles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Jeg har en helt ny Windows XP-maskin som har/hadde dette problemet. Løsningen for meg var, at om nettleseren - Explorer hos meg - viste det lille krysset fremfor størrelser over 60% så lukket jeg programmet og startet igjen. Da er altid problemet borte. Forklar det, den som kan! (Har aldri problemer på Mac-maskinen min).Hvis det er det mest normale at vi alle bruker størrelser over 60% så ville det vel kanskje være mer fornuftig å bruke en større størrelse som standard? Det kunne kanskje også løse problemet og en ville ikke hver gang måtte begynne med å sette opp størrelsen.Mvh. Gine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

(55) Jeg er totalt uvitende når det gjelder data. Jeg fikk vite dette av en som jeg nok tror har god greie på hva han snakker om, men jeg kan ha misforstått noe. Det var i allfall viktig med JavaScript for ellers ville man få problemer. Jeg forsto det slik at kirkebøkene ligger på en Web-side. Jeg skal prøve å komme i kontakt med personen igjen, og ikke si mere nå for da ror jeg meg vel ut på veldig dypt vann, om jeg ikke er der allerede da.Før kirkebøkene kom hadde jeg et lignende problem med f.eks. bøker. Jeg måttet gå fram og tilbake flere ganger før siden kom opp, men de skulle jo ikke forstørres Av en eller annen grunn er det borte nå. Jeg tror at jeg i den perioden hadde trøbbel med nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nå opp sider jeg ikke fikk opp för (har satt opp Mozilla, takk for tipset), men fremdeles er det umulig å få opp Samnanger 1892, det lille bildet överst til venstre er flerret i to.Jeg får heller ikke opp Domkirken i Bergen 1880-1907, men ingen problem med Årstad.Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg får opp noen og ikke andre!Java er klikket, macro flash, etc. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har nå endelig fått spurt, men desverre så ble det med det. Han kunne ikke som mye om Web-sider. Du må prøve å spørre noen som kan det. Eller har det kanskje ordnet seg for deg i mellomtiden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er fremdeles det samme. Ikke det at jeg absolutt vil inn på denne siden, det var helst som test!Men jeg syntest at det er veldig fint at sidene på FS nå ikke 'forsvinner' - så jeg bruker Mozilla der og. mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.