Gå til innhold
Arkivverket

[#38245] Peder Tønnessen og hans kone Marte Serine Hansdatters barn i Kristiansand/Lilles

Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Peder Tønnessen er fødd i Christiansand 22.april 1804, han gifter seg 13.juni 1826 med Marthe Serine Hansdatter, som i flg kirkeboken var en ung brud, fødd 1.april 1810.Paret har fått 5 barn, tre fødd i Christiansand og to fødd i Lillesand(Vestre Moland)hvor de flyttet til i 1833.Hans Tobias er trolig fødd i 1826, uten at jeg har klart å lokalisere hans fødselsdag.Karoline er trolig fødd i 1828. Tønnes er fødd 26.august 1830, disse tre er født i Kristiansand.Den 7 sept.1835 fødes Jens i Vestre Moland, og den 26.okt 1837 fødes Edvard, også i Vestre Moland. Av disse 5 søskene har jeg bare funnet to igjen senere, Tønnes gifter seg i Kristiansand i 1851, og Jens finner jeg igjen viet i Lillesand i 1872.Jeg vet av erfaring at i det gamle kirkebøker er det lett å overse navn,men de tre overnevnte finner jeg ikke noe sted. Fødselsårene til Hans Tobias og Karoline har jeg funnet i en gammel bibel som hører familien til, søker derfor både gode råd og kansje hjelp.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Med disse datoene skulle det bli enklere å lete i kirkebøkene.Familysearch: Peder Tønnesen var muligens repslager, og sønnen Tønnes garver. Datoene til barna er født - døpt.Hans Tobias 15/12-31/12 1826 Kr.sand VA---Caroline 31/3-4/5 1828 Kr.sand---Tønnes 26/8-5/9 1830 Kr.sand---Bent dpt. 29/7 1832 Kr.sand---Jens 7/9-27/9 V.Moland AA og Edvard 26/10-19/11 1837 V.Moland AA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Takk skal du ha Berit, du har også funnet en Bent døpt i 1832, hans navn er ikke skrevet opp i den gamle bibel. Da var jeg forhåpentligvis et steg videre på veien.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.