Gå til innhold
Arkivverket

[#38248] Foreldre til Karen Marie Svendsdatter 1816-1888 fra Våle. Kan noen hjelpe ?

Gjest Inger-Lise Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Moen

I slektsboken 'Sjul Robak og hans efterfølgere' (utgitt i 1901) har jeg fått opplysninger om at Karen Marie ble født 1816 i Sjue i Fon og giftet seg i 1842 med Tollef Nilsen Veierød født 1817 på Robak.Kan noen hjelpe med å finne foreldrene til Karen Marie ? Er selvsagt også interessert videre bakover om noen skulle ha disse opplysningene.Hilsen Inger-Lise Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan pedersen

Hei Inger-Lise jeg sitter med bygdeboka for Våle foran meg Tollef Nilsen f 1817 foreldre : Nils Sjulsen gift 1810 med Kirstine Tormodsdtr Sørumdet blir en land liste, kan du sende meg en Mail ??? til annlroe@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Inger-Lise Moen

Takk til Ketil, sent men godt (ble litt opptatt med en annen gren en periode). Det stemmer bra med Karen Maries foreldre. Nå er det bare å jobbe seg videre. Hilsen Inger-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei Inger-Lise Jeg kan bekrefte at Karen Marie ble døpt i Våle. Sitter med KB fra Våle foran meg, og hun ble født 30.12.1815. Dåpen fant sted 4.2.1816 i Våle kirke.Hennes foreldre: Svend Svendsen og Anne Hellene Christophersdtr. S. Haslestad.Faddere: Christine Nilsdtr. Haslestad, Engel B...(utydelig)Holmestrand, Lars Madsen Haslestad, Jørgen Jacobsen Haraldstad og Christopher Andersen af Holmestrand.Dette finner du i KB for Våle Mini l 7, 1814-1824, kortnr. 1/8 side 27 nr. 6. Med vennlig hislen Anne-Lise Skillinghaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Hverken Svend eller Anne Hellene eller mulige foreldre er nevnt under Haslestad i Våle bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.