Gå til innhold
Arkivverket

[#38252] Kan noen hjelpe meg?

Gjest Marianne Smith
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Smith

Søker etter foreldre til Jon Andersen f.ca 1758 og foreldre til Ingeborg Olsdtr. f.ca.1757.Disse var gifte og fikk sønnen Simen Johnsen f.1784, som ble gift m.Nilia Andersdtr. f.ca.1794. Simen og Nilia giftet seg i Hedenstad og flyttet til Tangen ved Drammen. De har da blitt født/bodd i Vestfold/Buskerud. Vanskelig å finne ut hvor jeg skal lete p.g.a. varierende fylkesgrenser. Foreldre til Nilia er Anders Hansen krakerø(Tjøme?)og Marthe Jensdtr. Vet ikke hvor disse er fra. Skulle gjerne videre bakover her også, men vet ikke hvor jeg skal lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Smith

Takk til Roald Sjursen, Bergen.Foreldrene hadde jeg funnet fra da Nilia Giftet seg, men ikke at hun var fra Nøtterøy. Har lett etter de i Tjømeboka, men fant ikke noe. Nå skal jeg lete i Nøtterøyboka. Håper jeg kommer lengre bakover der. Takk igjen. Takk til Bjørn Arild Lindland også. Forslag to stemmer nok, for disse, Ingeborg og Jon har jeg funnet som faddere til barnebarna, men hadde ikke her at de var fra Skouger sogn. Har hatt en mistanke om dette, men har ikke funnet noe om disse i Skogerboka. Skulle gjerne kommet noe lenger bak her. Får prøve i Skoger kirkebok. Takk igjen til deg for begge forsøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.