Gå til innhold
Arkivverket

[#38256] Legge inn bilde av skannede kikrebøker

Gjest Laila S. Hynne
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila S. Hynne

HeiJeg har problemer med å legge inn bilde av de skannede kirkebøkene. Bildet kommer ikke med når jeg legger inn lenke på samme måte som f.eks med folketellingene.Kan noen veilede meg her:-)På forhånd takk for hjelpen.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Akkurat det samme lurer jeg også på. Det snakk om å legge lenke til et permanent bilde, har jeg oppfattet, men hvordan gjør man det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei,bruk menyen Bildeinformasjon helt øverst, for å se hva slags lenke du skal bruke.Kopier URL'en fra Permanent sidelenke eller Permanent bildelenke når du skal legge ved en link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Egentlig er det mye bedre at en bruker permanent SIDElenke, ikke BILDElenke særlig når en ber om hjelp til tyding osv. Da er det mulig å bla i kirkeboka, en ser hvilken kirkebok det er osv, slik at det er lettere å hjelpe.En BILDElenke gir kun en lenke til - ja akkurat - et bilde av den konkrete siden en har slått opp i.Sidelenken er øverst av de to permanente lenkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Den permanente sidelenken er ikke klikkbar hos meg. Jeg har prøvd å kopiere den i adressefeltet uten å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

AstridHvis du merker hele adressen etter 'permanent sidelenke (blått), kopierer og deretter limer inn, går det vel bra? Test: LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei igjenTakker for hjelp.'Permanent sidelenke' blir ikke blått hos meg heller. Kun permanent bildelenke.Hva kan det komme av?mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei igjenNå skjønner jeg.... Tar litt tid:-)Da skal jeg forsøke å legge inn et innlegg senere med sidelenke.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det var vel nettopp det jeg prøvde, men fikk bare opp bildelenken jeg la inn før. Problemet er kanskje: Hvordan kvitte seg med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei LailaDet blir den heller ikke her, men du må holde venstre museknappen nede mens du 'drar' over adressen. Da blir den merket blått. Klikk så på høre museknapp og kopier. Da er det bare å lime inn igjen der du skal ha lenken.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Den blir ikke automatisk blå oppe i feltet Bildeinformasjon, men du kan likevel merke teksten og kopiere linken på den måten. Så kan du etterpå lime den inn hvor det måtte passe. Da skal den bli klikkbar..., vel og merke hvis det er en html side du limer den inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Til Jan Peter (innlegg 12):Vil dette si at jeg må skrive innlegget i et worddokument, kopiere lenken dit og deretter til 'svarboksen' her i Brukarforum (noe jeg ofte gjør ved lengre innlegg)??Mitt motto: De som ikke tør vise hvor dumme de er, lærer heller aldri noe:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Ikke nødvendigvis.Det du har kopiert 'inn i minnet' på maskina kan du lime ut direkte til svarboksen her på Brukarforum, uten å gå via word.Men å gjøre innlegget først 'klart' i word eller f.eks Notepad først, er ingen dum ide. Av og til så forsvinner alt man har skrevet i svarboksen hvis man uheldigvis klikker Tilbake knappen i stedet for Rett innlegget, og da er det kjedelig å skrive alt inn på nytt igjen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.